• Svar på tråden Nån som testat sånt här
  • viseversa

Aldrig jag vill dessutom att mina barn ska ha en trygg vuxen dom KÄNNER runt sig när dom är sjuka.

• kikhost

Ja precis. Antar att tanken är att det ska vara en personlig dagmamma när barnet är sjukt. Typ.

• viseversa
    kikhost skrev 2018-04-06 12:22:10 följande:
    Ja precis. Antar att tanken är att det ska vara en personlig dagmamma när barnet är sjukt. Typ.
    Tycker gott man ska kunna ta hand om sina egna barn när man skaffat dom. Om jobbet är viktigare anske man inte skulle skaffat barn från start. Visst kanske det kan vara vissa gånger man itne kan vabba och då är det kanske en lösning men inte ofta. 
  • kikhost

Tycker nog att du är lite hård. Det finns många situationer då man kan känna att man måste jobba trots att man har ett sjukt barn. Det kan ju vara knepigt när man inte är utbytbar varken på jobbet eller hemma. Tjänsten riktar sig till företag också så det är ju de som tar kostnaden. 

• viseversa
    kikhost skrev 2018-04-06 12:41:08 följande:
    Tycker nog att du är lite hård. Det finns många situationer då man kan känna att man måste jobba trots att man har ett sjukt barn. Det kan ju vara knepigt när man inte är utbytbar varken på jobbet eller hemma. Tjänsten riktar sig till företag också så det är ju de som tar kostnaden. 
    Skrev jag annat eller? Jag skrev att det kan finnas tillfällen JA men man borde i första hand finnas där för sina barn enligt mig.
Svar på tråden Nån som testat sånt här