Inlägg från: soffipropp1987 |Visa alla inlägg
  • soffipropp1987

SYSKON 2019

dummamej2 skrev 2018-08-07 10:57:08 följande:

Plussade 2 augusti på bim - 5 väldigt svagt. Efter det har jag haft små blödningar men idag (bim) när jag testade så var testet betydligt starkare. Hoppas det blev en bebis och inte början på ett missfall. Tycker inte att det borde stegrar så mycket om det är missfall men man vågar inte hoppas för mycket än :)

Här är skillnaden på testet. Vad tror ni? Dock syns typ inte strecket på stickan jag tog på bim-5 nu när testet är torkat

Mycket starkare nu ju!! Det är ju väldigt vanligt att blöda som en vanlig mens till och med även om man är gravid. Grattis!! Se det positivt, allt blir så mkt roligare då :) (vet att det är svårt att glädjas och att inte tänka på eventuella missfall, men försök iallafall)
  • soffipropp1987
    dummamej2 skrev 2018-08-07 12:54:03 följande:

Ja jag tror faktiskt att det är en bebis där inne men den där jäkla blödningen sätter ju hjärnspöken i huvudet ;) hur går det för dig? Mår du bra? Fått några symtom ännu? Du plussade väl för några dagar sedan du med? :)

Ja det är klart, de där hjärnspökena kan man ju inte göra något åt...

Ja jag plussade i torsdags :) Bara svullna ömma bröst och lite lite illamående på morgonen inna jag ätit. Känns fortfarande som att det är på låtsas.
  • soffipropp1987
    dummamej2 skrev 2018-08-07 17:35:34 följande:

Jag hade inte ett enda symtom förra graviditeten förrän jag började känna fosterrörelser. Hoppas nästan på liiite illamående så jag iaf känner att jag är gravid denna gången ;)

Men ändå skönt att slippa illamåendet, det är jobbigt at leva med dagligen.men som du säger, ett säkert tecken på att man är gravid :)
  • soffipropp1987
    Thorax skrev 2018-08-07 19:43:06 följande:

Sluta ge mig förhoppningar nu, mått illa i 2 dagar så jag knappt kan äta :D

Åh förlåååt! Hoppas verkligen för din skull att det blir något denna månaden <3 Hemskt att leva med massa gravidsymptom om det inte skulle vara något :(
  • soffipropp1987

Dagarna segar sig framåt... har ?sommarlov? och jag har inga rutiner och inte jättemycket planerat på dagarna. Hinner tänka både en och sjuttiofem gånger på graviditeten. Ser jättemycket fram emot att börja plugga igen i september men är ju fortfarande mer än två veckor tills dess. Hur är det mer er andra? Flyter dagarna på? Några nya symptom som dykt upp? :)

• soffipropp1987
    Thorax skrev 2018-08-13 12:20:50 följande:

Räkna dagar från äl istället för att vara säker när du kan testa :) +10 med tidigt och +14 med vanligt.Dagarna går segt men nu får de gärna göra det istället haha. Börjar planera jul och det är såå mycket helt plötsligt som ska hinnas med.

Vad kul att börja plugga, tänkte de också, men ville inte avbryta mitt i när jag vart gravid så får skjuta på det :(

Ja det är kul att plugga, jag har bara ett halvår kvar. Därför har vi valt att inte skaffa syskon förrän nu, jag ville inte pausa mina studier. Så blivande storebror är närmre 5 i augusti, lite många år imellan kanske men som sagt har jag pluggat sen han var 1 och ville inte avbryta mitt i :)
  • soffipropp1987
    Thorax skrev 2018-08-13 12:37:47 följande:

Precis så jag tänkte också, men blir tvärt om att jag skulle börjat plugga haha. Så får skjuta på det helt enkel.

5 år är ju perfekt. De är samma som mellan mig och min syster och vi är mer som bästa vänner än syskon. Samtidigt kunde jag hjälpa mamma mycket när hon var liten.

Ja jag håller med, 5 år är rätt lagom, har det till min storasyster också :) Men har alltid tänkt att 3,5-4 år hade varit perfekt. Men ibland kommer livet imellan och då är vi glada ändå :) Speciellt nu är pojken börjat prata om ett småsyskon så ska det bli kul att kunna ge honom det :)
  • soffipropp1987

Bokade tid till kvinnohälsovården via 1177s hemsida. Fick svar idag och ska dit på hälsosamtal 31/8 kl 8. Min första tanke var att hur ska jag klara av det? Jag mår väldigt illa på morgonen och har de senaste dagarna behövt lägga mig ner mitt i frukosten. Vet att jag mådde inna förra graviditeten också men långt ifrån såhär mycket. Hur är det för er med illamåendet?

• soffipropp1987
    Jsv17 skrev 2018-08-30 15:14:49 följande:

Hur går det för alla? Här är mensen slut och vi har börjat ladda om för nästa äl, får hoppas att cykeln inte är lika galet lång som sist!

V.9 gick jag in i idag. Overklig känsla, svårt att ta in att jag är gravid. Hade ett första samtal hos mvc igår och det kändes jättebra! Hade inte räknat med att bli erbjuden tidigt ul men nu fick jag ett i v.12 utan att ens ve om det :) Känns skönt att göra ett då så man vet att allt ser bra ut när vi tänkt börja berätta för våra nära och kära. I övrigt mår jag jättedåligt, kämpar varje dag med illamående och att äta en gång i timmen är jobbigt. Men jag ska inte klaga, jag är ju gravid och illamående är ett gott tecken, eller hur?

Lycka till nu med ert försök denna gång!
  • soffipropp1987
    Periksson90 skrev 2018-09-06 10:31:23 följande:

Äntligen! Tredje försöket till ett syskon, hoppas lilla bönan vill stanna <3 BIM-3.

Wiho! Grattis! Var tredje försöket för oss också när vi fick plus :)
  • soffipropp1987
    Jsv17 skrev 2018-09-02 19:41:09 följande:

Grattis, då är det ju snart dags för kub (om ni ska göra det då) Ja illamående ska ju vara ett gott tecken, jag tyckte nästan det var jobbigt att inte ha nåt alls sist (hade väldigt få symptom rakt igenom) så hoppas nästan på lite mer känningar i nästa grav så det inte blir så overkligt som det var då, kunde knappt ta in att det skulle komma en bebis förrän jag började känna rörelser, vilket också kom sent pga moderkakan i framvägg

Blir inget kub, men jag bokade in ett ul den tiden iallafall :) Ska bli skönt att få se så att allt är okej innan vi börjar berätta för omgivningen.
Svar på tråden SYSKON 2019