• Anonym (Svettig)

Snabba svar tack

Hej! Jag är 24 år tjej och jag svettas så oerhört mycket under armarna. Jag duschar varje dag och har god hygien men hur mycket jag än duschar me tvål och deo så efter en timma max luktar jag svett under armarna och unket. Finns de några knep för att slipp? Provat absolut torr men de funka inte heller sist. Ska på fest ikväll så om någon har någon snabb lösning skulle jag uppskatta det. Mvh

• Svar på tråden Snabba svar tack
  • MJ1

Ingen snabb lösning men gå och gör botox underarmarna så är du fräsh under sommarmånaderna.

• Anonym (Deo)

Duscha armhålorna precis innan festen och kör med Biotherm deo. Den är superbra. Sen tar du med dig deon på festen och tvättar av emellanåt.

Sen beställer du tid till en läkare som kan hjälpa dig med dina besvär.

• Anonym (Alcogel)

Ta med en liten flaska alcogel eller alcoservetter och gå in på badrummet och torka mellan varven.

Det är inte svett som luktar, utan bakterierna.

• viseversa

Har sett att man kan ha trosskydd i tröjan i armhålan. Limmet mot tröjan då. Sen nyta dom med jämna mellanrum. Går inte att ha linne då såklart utan måste vara tröja/klänning med ärm.

• Anonym (luktfritt)

Ta på en ny tröja eller en tröja tvättad i 60 grader. Ofta är det befintliga gamla svettbakterier i tyget i kläderna som börjar lukta när det blir lite fuktigt. Samma sak med håret i armhålorna. Raka dig innan du går på festen, det minimerar ytan för bakterier att froda sig på. Kör sen en omgång handsprit i armhålan. Sen rejält med deo.

Ren svett luktar inte.

• Anonym (Oj)

Oj, om jag var nyrakad hade jag aldrig kunnat ha sprit på huden. Då hade jag blivit jätteirriterad. Och jo, vissa människor kan lukta direkt. Då beror det på bakterier långt ner i huden. Såg en dokumentär om det nyligen där man t o m "transplanterade" hälsosammare bakterieflora och blev av med problemet på så vis.

Anonym (luktfritt) skrev 2018-04-06 15:19:39 följande:

Ta på en ny tröja eller en tröja tvättad i 60 grader. Ofta är det befintliga gamla svettbakterier i tyget i kläderna som börjar lukta när det blir lite fuktigt. Samma sak med håret i armhålorna. Raka dig innan du går på festen, det minimerar ytan för bakterier att froda sig på. Kör sen en omgång handsprit i armhålan. Sen rejält med deo.

Ren svett luktar inte.

• Anonym (luktfritt)
    Anonym (Oj) skrev 2018-04-06 15:41:14 följande:

Oj, om jag var nyrakad hade jag aldrig kunnat ha sprit på huden. Då hade jag blivit jätteirriterad. Och jo, vissa människor kan lukta direkt. Då beror det på bakterier långt ner i huden. Såg en dokumentär om det nyligen där man t o m "transplanterade" hälsosammare bakterieflora och blev av med problemet på så vis.

TS kanske har lite mer tåliga armhålor och klarar lite mer? Eftersom hen ska på fest ikväll blir det nog lite tight att transplantera en ny bakterieflora Flört.

Visst, har man en störd bakterieflora i armhålan kanske man kan börja lukta direkt. Men jag tror att det är betydligt vanligare att man inte tvättat sina kläder ordentligt, har stubb eller kanske behöver en rejäl rengöring.
  • Anonym (svettig 2)
    Anonym (luktfritt) skrev 2018-04-06 15:54:25 följande:
    TS kanske har lite mer tåliga armhålor och klarar lite mer? Eftersom hen ska på fest ikväll blir det nog lite tight att transplantera en ny bakterieflora Flört.

Visst, har man en störd bakterieflora i armhålan kanske man kan börja lukta direkt. Men jag tror att det är betydligt vanligare att man inte tvättat sina kläder ordentligt, har stubb eller kanske behöver en rejäl rengöring.
    Jag luktar svett oavsett. Precis som TS. Rena kläder eller naken, det spelar ingen roll. Och det blir inte mer för att jag är orakad. Det luktar samma som när jag är rakad. Så för vissa är det inte något man själv gör fel.

• geotrupidae

Min svett luktar också hysteriskt äckligt trots god hygien och ordentligt tvättade kläder. Det luktar extra illa vid mens så jag tänker att det är hormonellt. Rexona maximum protection på kvällen och vanlig rexona ex. Cotton dry på morgonen fungerar rimligt bra.

• Anonym (T)

Testa Absolut Torr!!!

Finns på apotek. Googla om det. Rekommenderar verkligen

• Anonym (Apotek)

Du kanske har svamp i armhålorna? Testa medel mot svamp två gånger om dagen i två veckor.

• EnAnonumius
    Anonym (T) skrev 2018-04-06 19:59:11 följande:
    Testa Absolut Torr!!!

Finns på apotek. Googla om det. Rekommenderar verkligen
    Psst..TS har redan testat absolut torr. Står i hennes TS.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Swedman

På längre sikt kanske du ska prova annan mat.  Jag kan ana att en del födoämnen gör att man luktar värre.
    Sen tycker jag du ska gå till läkare och får det åtgärdat. Mitt X hade servetter i armhålorna för det verkligen rann. Hon opererade sig sen.

• Anonym (Svett)

Nu är ju festen redan förbi, men jag har hört från olika håll att Absolut Torr funkar bättre när man använder deras wipes. De finns alltså både i deo-flaskan samt som 10-pack wipes. Har du testat båda versionerna, TS?

• Anonym (A)
    Anonym (Alcogel) skrev 2018-04-06 15:09:57 följande:
    Ta med en liten flaska alcogel eller alcoservetter och gå in på badrummet och torka mellan varven.
    Det är inte svett som luktar, utan bakterierna.
    Håller med
  • Anonym (Svettig)

Tack allihopa för alla era svar!! Ska prova alla tipsen jag fått :) Mvh

Svar på tråden Snabba svar tack