Inlägg från: Anonym (luktfritt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (luktfritt)

Snabba svar tack

Ta på en ny tröja eller en tröja tvättad i 60 grader. Ofta är det befintliga gamla svettbakterier i tyget i kläderna som börjar lukta när det blir lite fuktigt. Samma sak med håret i armhålorna. Raka dig innan du går på festen, det minimerar ytan för bakterier att froda sig på. Kör sen en omgång handsprit i armhålan. Sen rejält med deo.

Ren svett luktar inte.

• Anonym (luktfritt)
    Anonym (Oj) skrev 2018-04-06 15:41:14 följande:

Oj, om jag var nyrakad hade jag aldrig kunnat ha sprit på huden. Då hade jag blivit jätteirriterad. Och jo, vissa människor kan lukta direkt. Då beror det på bakterier långt ner i huden. Såg en dokumentär om det nyligen där man t o m "transplanterade" hälsosammare bakterieflora och blev av med problemet på så vis.

TS kanske har lite mer tåliga armhålor och klarar lite mer? Eftersom hen ska på fest ikväll blir det nog lite tight att transplantera en ny bakterieflora Flört.

Visst, har man en störd bakterieflora i armhålan kanske man kan börja lukta direkt. Men jag tror att det är betydligt vanligare att man inte tvättat sina kläder ordentligt, har stubb eller kanske behöver en rejäl rengöring.
Svar på tråden Snabba svar tack