Avslag från soc vad gör jag nu?
Du ber om attfå ditt avslag skriftligt och så överklagar du. Det står i papperen du får hur du gör. Inget svårt.
Du ber om attfå ditt avslag skriftligt och så överklagar du. Det står i papperen du får hur du gör. Inget svårt.
Ja, fast det hade du inte skrivit. Och nej, alla typer av avslag är inte skriftliga, det kan man behöva be om. Jag tycker du ska överklaga, ja. Det lär ju inte hjälpa din ekonomi att bli av med pengarna helt. Räkningar ber du om uppskov med. Mat vet jag inte hur du ska lösa utöver att hävda nöd hos socialtjänsten eller söka hjälp hos tex kyrkan. Har du saker du kan sälja av?
Det är så klart skriftligt eftersom det kom med posten. De ringer ju inte upp och säger att man inte får några pengar.
Vad hjälper det att överklaga när jag dels inte kan bevisa något, och det dels tar flera veckor? Jag behöver betala räkningar och mat NU inte lagom tills nästa utbetalning.Ska jag överklaga ändå, av princip?
Du talar om för socialtjänsten att du inte har pengar till mat och säger att du hävdar nöd.
Jag har mejlat soc och AF handläggarna. Jag har väl inte några bevis, eller hjälper den gröna lappen på kuvertet? Jag kan inte se att det är datumstämplat, men det är ju rätt mycket siffror på lappen, någon kanske är en datumkod.
Hur gör man när man hävdar nöd?