• josefinevm

Vi ska precis påbörja IVF

Så fort mensen kommer ska jag börja spruta, någon mer som är i samma situation som oss och vill följas åt?

Är så nervös men samtidigt känns det så spännande. Vi har försökt få barn i säkert 3-4 år utan att lyckas och vi är 30 och 31 år gamla.

Hoppas det finns fler så vi kan prata och peppa varann :)

• Svar på tråden Vi ska precis påbörja IVF
  • LillaAw

Jag ska snart börja. 8 maj ska vi ha genomgång med sprutor etc. Läst mycket om det nu. Undrar om man får göra korta eller långa protokollet. Hoppas korta så vi hinner innan semestern! :)

Var gör du din ivf?

• My102

Vi ska planera iVf med vår hemortsläkare nån gång efter 16 april. Hoppas vi hinner en gång innan sommaren men vi får se.

Har ni kända problem för barnlöshet?

• josefinevm
    LillaAw skrev 2018-04-08 23:20:17 följande:

Jag ska snart börja. 8 maj ska vi ha genomgång med sprutor etc. Läst mycket om det nu. Undrar om man får göra korta eller långa protokollet. Hoppas korta så vi hinner innan semestern! :)

Var gör du din ivf?

Kul att vi är fler ????

Jag går i Falun, du?

Vi fick korta protokollet så nu väntar jag på att allt ska komma till apoteket så jag kan hämta ut det sen invänta mensen som bär komma nästa vecka. Är lite nervös men samtidigt så spännande.
  • josefinevm
    My102 skrev 2018-04-09 00:45:21 följande:

Vi ska planera iVf med vår hemortsläkare nån gång efter 16 april. Hoppas vi hinner en gång innan sommaren men vi får se.

Har ni kända problem för barnlöshet?

Håller tummarna för att ni ska hinna innan sommaren!

Nej finns inga kända problem varken hos mig eller sambon så oförklarligt helt enkelt. Ni då?
  • Emsa2017

Jag började i lördags förra veckan. Var på mitt andra UL idag och ägguttag på onsdag. Har precis tagit ovitriellesprutan. Är jättenervös och rädd för att bli besviken, men som bm sa.. ta en dag i taget :)

• My102
    josefinevm skrev 2018-04-09 18:49:15 följande:

Håller tummarna för att ni ska hinna innan sommaren!

Nej finns inga kända problem varken hos mig eller sambon så oförklarligt helt enkelt. Ni då?

Samma här, inget känt fel. Ändå har jag i några månader tagit letrozol och gonal f med bra resultat men ingen gravditet. Vi ska också till Falun :)
  • josefinevm
    Emsa2017 skrev 2018-04-09 20:16:34 följande:

Jag började i lördags förra veckan. Var på mitt andra UL idag och ägguttag på onsdag. Har precis tagit ovitriellesprutan. Är jättenervös och rädd för att bli besviken, men som bm sa.. ta en dag i taget :)

Åh så spännande! Du måste berätta sen hur det ägguttaget gick. Och jag är så nervös inför sprutorna men som din bm sa, en dag i taget :)
  • Pappersfjäril

Hej på er. Vi har precis börjat utredning men hakar gärna på. 35 och 37 är gamla. Satsar på att få ett barn iaf men jag har enometrios så har inte funkat naturlig väg.

• josefinevm
    My102 skrev 2018-04-09 20:22:22 följande:

Samma här, inget känt fel. Ändå har jag i några månader tagit letrozol och gonal f med bra resultat men ingen gravditet. Vi ska också till Falun :)

Så märkligt hur det kan va, jag tog inget alls utan vi fick remiss till ivf direkt. Håller tummarna för att det är vår tur nu. Vi var på första besöket i Falun förra veckan och är jättenöjda för dem är så gulliga och trevliga där :)
  • My102
    josefinevm skrev 2018-04-09 21:47:50 följande:

Så märkligt hur det kan va, jag tog inget alls utan vi fick remiss till ivf direkt. Håller tummarna för att det är vår tur nu. Vi var på första besöket i Falun förra veckan och är jättenöjda för dem är så gulliga och trevliga där :)

Vad händer på första besöket? Har ni tagit AMH värde? Tror inte jag har tagit det hos hemortsläkaren och ser ibland att det tas på IVF klinikerna, nämner dem nåt om det?
Svar på tråden Vi ska precis påbörja IVF