Har jag rätten att vara arg? - Möblerad om mitt rum och saker misstänkt lagt i förrådet
Jag är kluven. Jag skulle inte ändra något eller ta bort något i mina barns rum när de bodde hemma men dr flyttade ut efter studenten. Den ena har röjt sånt hen inte bryr sej om och lagt sånt hen vill spara i ett fåtal lådor/ hyllor så vi kan använda rummet. Även fast barnet kommer hem på lov. Det andra barnet går inte att få att röja trots massa tjat. Hen säjer att vi får använda rummet hur vi vill men det är fullt av grejer och det är svårt för någon annan att veta vilka barndomsminnen som är viktiga. Vi började försöka röja för att få till en tom låda i hurtsen men då blev hen sur för att det försvunnit grejer. (Typ trasiga plastleksaker och reklamnyckelringar). Jag vet inte hur gammal du är men tydligen över 19 när du jobbar.Din mamma är väl sugen på att kunna använda ditt rum snart och det är lite svårt att be dej flytta. Varför bor du kvar hemma om du är stor och vill styra över ditt eget?Det är naturligt att du vill, precis som att din mamma kanske tycker det är dags att du står på egna ben.
Jag älskar mina barn över allt, men jag är glad att de inte bor hemma som stora. Om du inte kan flytta nu så ta tag i ditt rum och röj sånt du kan röja, släng gammalt skräp och lägg det du vill spara fint i lådor så det blir lätt att dammsuga lite nästa gång du är borta en månad.