Inlägg från: Frunpålandsbygden |Visa alla inlägg
  • Frunpålandsbygden

Erfarenhet från förlossningen i Falun

Hej.

Jag ska föda mitt tredje barn i sommar och tillhör nu förlossningen i Falun. Mina två första är födda i Gävle.

Jag är lite nyfiken på hur era erfarenheter från att föda i Falun.

Hur är personalen som arbetar där?

Vad finns inne på rummet? Egen toalett?

Hur många förlossningsrum finns på avdelningen?

Går det smidigt att ta sig fram till avdelningen från parkeringen?

Någon som blivit igångsatt där?

Berätta gärna om er upplevelse.

• Svar på tråden Erfarenhet från förlossningen i Falun
  • Frunpålandsbygden

Tack för ditt svar. Skönt att höra att du är nöjd och att det verkar smidigt att komma från bilen och in. Jag har en bit att åka, tar 1 timme och 15 minuter från oss. Skönt också med egen toalett på rummet. Det hade jag inte i Gävle vilket var lite drygt att behöva gå ut i korridoren.

• Frunpålandsbygden
    Anonym (Orsa) skrev 2018-04-09 20:38:37 följande:

Födde barn i september 2017 i falun :) bor i orsa så fick dock ringa ambulansen i Rättvik. Hann va inne ca 60 min innan bebis kom :)

Dom har parkeringar för akuta förlossningar, tror dom skriver upp erat bilnummer. Sen har dom ett parkeringshus.

Dom har kanske 6-8 förlossningsrum? Finns toalett på rummet. Stol till den som följer med.

Fick ligga på bb, sambon fick stanna. Finns toa/dusch på rummen.

Låg en natt på patienthotellet oxå.

Har bara positivt att säga, både om falun förlossning, bb och personal. Underbar upplevelse.

Lycka till när det är dags :)

Skönt att du hann in med ambulans och att du var nöjd med upplevelsen av förlossning, bb och patienthotellet. Det känns tryggt att höra andras upplevelser :)
Svar på tråden Erfarenhet från förlossningen i Falun