Vet inte vad jag borde göra
Hej,
Jag har dejtat den här kille i snart fyra månader, men jag vet fortfarande inte vad jag känner. Igår sa han även att han älskar mig, och samma ord slank ur mig i stundens hetta.. jag gillar honom verkligen, men om det är som vän eller ej vet jag inte.
Jag har väl aldrig varit sådär jättenyfiken på vår relation, inte ens från början. Men jag fick alltid veta från vänner att han gillade mig, så tillslut kändes det en aning påtvingat. Men saken är den att när jag är med honom så tänker jag inte så alls, utan allt är bra mellan oss och jag tror verkligen på att vi kan vara tillsammans. Men dagarna efter har jag extremt med ångest, liksom att jag lät saker gå så långt som det gjorde, sex t.ex. Så man kan väl säga att jag vill vara med honom när jag är med honom, men när jag inte är det vill jag göra slut.
Jag kan inte heller träffa honom ofta, kanske en gång varannan vecka. Dock har vi daglig kontakt via sms eller telefon. Men han har sagt att det inte gör så mycket att vi träffas så sällan eftersom han gillar mig så mycket, det är liksom ?värt det?.
För några veckor sedan hade han även börjat märka att det är något som är fel, och sa att det ibland inte känns som jag gillar honom och frågade om jag ens vill att våran relation skulle fungera. Som den fegis jag är sa jag att han tog fel, att jag visst gillar honom och att jag ville att det skulle fungera.
Jag vet inte om jag känner såhär eftersom jag inte är speciellt attraherad av honom fysiskt, och fastän jag gärna vill tro att jag inte är så ytlig vet jag att det spelar roll ändå. Dock är det inget fel på hans utseende, det är många tjejer jag vet som skulle vilja vara i min sits. Men hans personlighet älskar jag verkligen, han är allt jag söker i hos en kille och därför är jag så arg över mig själv att jag inte kan se bortom den fysiska attraktionen.
Jag vill inte såra honom, han har blivit en av mina närmsta vänner och jag kommer sakna ha honom i mitt liv. Men jag hatar mig själv att jag gör såhär mot honom, han förtjänar någon som älskar honom för allt i världen.