• Anonym (W)

Hur många väskor hade du med till förlossningen?

Vi har i princip packat färdigt våra förlossningsväskor, men även om vi bara har packat det som de flesta rekommenderar att man ska packa med så ser det ut som att vi ska flytta in där, haha.

Vi har fyra väskor - en till bebisens saker, en till mina saker, en toalettväska till mig och en till pappans saker.

Hur många och stora väskor hade ni med er till förlossningen och patienthotellet?

• Svar på tråden Hur många väskor hade du med till förlossningen?
  • Mia86a

Vi har haft med en liten väska och min handväska totalt för oss alla tre bägge gångerna. Man behöver ju absolut inte mycket saker med sig varken för egen del eller till barnet.

• Mom2be262

Vad har ni packat egentligen? :o får lite panik för jag kommer kng kryckas få ihop 4 väskor! Knappt en...

• NELJ

Vi hade en ryggsäck (båda gångerna). Undrar också vad ni har med er som tar upp fyra väskor? Om man skulle bli kvar längre än en natt kan man kanske be någon i familjen komma med saker? Eller så kan pappan göra det.

• Anonym (mmm)

Men ska ni vara där i flera veckor?
    Är det ert första barn? Pappans saker? Ska han sova över där, det brukar man ju bara få om det är komplikationer. 

Jag blev kvar i en vecka med första barnet då det tillkom besvärligheter. Då blev pappan också inskriven men han åkte då hem och hämtade lite saker, typ tandborste. Kläder fick jag ha sjukhusets och bebisen också, till vi skulle hem. 

Med andra barnet var jag bara där en natt och åkte hem nästa dag. Pappan var hemma med äldsta barnet efter att förlossningen var färdig. 

• Anonym (W)
    Här är vår packningslista för väskorna, till förlossningen och patienthotellet:

Förlossningsbrev
    Extra kläder till mamman (2 t-shirt, 1 jeans, 3 trosor, 1 strumpor, 1 pyjamaströja och 1 pyjamasbyxor)
    Inneskor
    Extra kläder till pappan
    Kläder i strl 50 (2 uppsättningar) och 56 (2 uppsättningar) till bebisen
    Blöjor
    2 babyfiltar
    Snutte
    Schampo, balsam, tvål, intimtvål
    Deo, torrschampo
    Tandborste, tandkräm
    Hårborste, kam
    Kamera, minneskort, batteri
    Mobilladdare
    Tidning/ipad
    Pengar
    Godis
    Extra mjukt toapapper
    Förlossningsbindor
    Vattenflaska
    Lapp med mammans blodgrupp
    Glasögonfodral
  • Anonym (?)

Jag hade bara med mig en väska man är ju bara där någon dag om förlossningen går som den ska

• Teady111
    Anonym (W) skrev 2018-04-08 16:14:09 följande:
    Här är vår packningslista för väskorna, till förlossningen och patienthotellet:

Förlossningsbrev
    Extra kläder till mamman (2 t-shirt, 1 jeans, 3 trosor, 1 strumpor, 1 pyjamaströja och 1 pyjamasbyxor)
    Inneskor
    Extra kläder till pappan
    Kläder i strl 50 (2 uppsättningar) och 56 (2 uppsättningar) till bebisen
    Blöjor
    2 babyfiltar
    Snutte
    Schampo, balsam, tvål, intimtvål
    Deo, torrschampo
    Tandborste, tandkräm
    Hårborste, kam
    Kamera, minneskort, batteri
    Mobilladdare
    Tidning/ipad
    Pengar
    Godis
    Extra mjukt toapapper
    Förlossningsbindor
    Vattenflaska

Lapp med mammans blodgrupp

Glasögonfodral
    Förlossningsbindor och blöjor får man väl där?
  • Anonym (W)

Man får stanna på patienthotellet i två dagar. Så packningen är till förlossningstiden + två dagar efter

• Anonym (W)
    Teady111 skrev 2018-04-08 16:16:45 följande:
    Förlossningsbindor och blöjor får man väl där?
    Ingen aning, det är min första gång och det finns ingen info om vad man får av dem på deras hemsida
Svar på tråden Hur många väskor hade du med till förlossningen?