• asta66

Vad är era bästa spartips

Mandel skrev 2018-04-09 13:08:49 följande:

Det bästa är att i alla lägen tänka om man verkligen behöver det man håller i sin hand för att köpa.
    Vad händer om man inte köper det man har i handen?
    Om det man håller i handen är prisvärt eller om det finns andra billigare alternativ?
    Kommer man verkligen att använda det man har i handen?

Håller med. Och laga kläder om man kan det.

Second hand är ett kul sätt att hitta nytt.
  • asta66
    Mandel skrev 2018-04-09 13:08:49 följande:

Det bästa är att i alla lägen tänka om man verkligen behöver det man håller i sin hand för att köpa.
    Vad händer om man inte köper det man har i handen?
    Om det man håller i handen är prisvärt eller om det finns andra billigare alternativ?
    Kommer man verkligen att använda det man har i handen?

Håller med. Och laga kläder om man kan det.

Second hand är ett kul sätt att hitta nytt.
  • asta66
    gbgumman skrev 2018-08-13 06:53:59 följande:

Jag känner mig själv och jag avskyr dålig kvalité och vill bara ha det bästa det jag verkligen vill ha. Därför så gör jag så här. Antingen köper jag det jag verkligen vill ha (oftast dyrt) och har det resten av livet eller tills det är helt uttjänt. Eller så köper det inte alls.

Bra för miljön med. Och du spar massa tid genom att slippa springa och handla i tid och otid.
  • asta66
    astridh92 skrev 2018-08-12 10:56:26 följande:

Att spara är ju inte alltid så kul men jag tycker också att det går att spara förhållandevis enkelt genom att helt enkelt ta bort onödigt utgifter. Att fråga sig själv - behöver jag verkligen det här? kan faktiskt räcka ganska långt. Och efter ett tag så tycker jag att det blir så att jag faktiskt utan att behöva tänka på det handlar mindre onödiga prylar. Och kan istället lägga pengarna på det som vi verkligen behöver.

Och man slipper ödsla tid på att rensa garderoben och förråd.
Svar på tråden Vad är era bästa spartips