Inlägg från: Baraentilligen |Visa alla inlägg
  • Baraentilligen

BF December

Vecka 5+2 idag :) Mina symtom är lite illamående från och till under hela dagen, känsligt doftsinne, ligsmentsmärtor i magen, galet svullen på kvällarna och riktigt ömma bröstvårtor. Rädsla för mf är den jobbigaste delen, men risken går ner för varje dag och idag låg sannolikheten på 15%, vilket är ganska lågt :) 85% chans för decemberbebis <3 (Jo, jag gillar statistik...)

• Baraentilligen

Och nu först ser jag att det gär är i "första barnet" kategorin, vilket det här INTE är för mig. (Fyran på jäsning)

• Baraentilligen
    Mjawz skrev 2018-05-16 18:09:45 följande:

Hej.

Grattis till er alla. Jag är i vecka 10+1 nu och min mage har verkligen blivit stor. Jag förstår inte vad det är som gör att magen blir stor och skullen när bebis bara är 3 cm. Någon som vet?

Magen jobbar långsammare = svullen mage. Utöver fostret har livmodern vuxit sjukt mycket och det finns över en dl fostervatten där. Vilket såklart också påverkar :)
  • Baraentilligen
    Vickanl90 skrev 2018-05-31 15:23:40 följande:

Hej allihopa. Gravid med andra barnet nu, går in i vecka 12 imorgon, väldigt nervöst då det var 5 år sedan jag var gravid ????

Grattis! Också fem år sen jag var gravid sist, och också född 90 (: Vecka 12+0 idag!
Svar på tråden BF December