Inlägg från: Littlefrog |Visa alla inlägg
  • Littlefrog

BF December

Hej allihopa, gravid med bebis nr 2 Bf 31 december ?(ja kanske inte bästa planeringen haha). Första barnet född -12. Är ganska ny med hela "familjelivs" grejen men efter att ha läst lite i tråden känns ni som ett väldigt mysigt gäng ????. Är 25 år, gift och har även en bonus född -12. Ska bli jätte spännande att få följa er andra ????. Någon mer som lider av extremt illamående ? Har nu inte fått behålla någon mat alls den sista veckan (värmen gör det absolut inte bättre) och börjar fundera på om man ska kontakta Bm? Har ni några bra tips och råd ? ??

• Littlefrog
    Anonym1891 skrev 2018-06-04 12:02:49 följande:

Går in i vecka 13 imorgon och nu börjar mitt illamående bli bättre, hade gått ner 3kg vid inskrivningen pga illamående. Jag fick lergigan utskrivet och det har hjälpt en hel del. Annars finns ju postafen receptfritt och åksjukearmband, tyvärr hjälpte inget av det för mig.

Jag gick annars tipset av bm med kall mat och att slippa laga mat. Så nu har min familj och sambo lagat mat åt mig och det hjälper väldigt mycket att slippa laga maten faktiskt.

Ska verkligen pröva detta! Har inte ens vågat ställa mig på vågen än men antar en viktnedgång här också. Nästa vecka är det ultraljud och är illamåendet kvar kommer jag be om lergigan. Postafen fungerar inte och inte heller åksjukearmband. Däremot fungerar saltlakrits typ djungelvrål ganska bra under kortare perioder som typ i bilen. Hoppas det fortsätter åt rätt håll för dig ?????
Svar på tråden BF December