• Emsa2017

IVF april 2018

Nu är vi igång. Har tagit Gonal-f under 9 dagar och Orgalutran. Var på mitt andra UL idag och det ser fint ut sa läkaren. Ägguttag blir redan på onsdag så ikväll är det dags att ta ovitriellesprutan. 

Är det någon som går igenom IVF nu och vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF april 2018
  • YKY
    Wishful skrev 2018-04-27 18:42:58 följande:

Oj wow vilket resultat! Grattis.

Ariel85 skrev 2018-04-27 18:03:00 följande:

Oj, herregud vilket bra resultat!

Va roligt!

Tack, det känns helt overkligt på ett sätt. Man får ta ut lite småglädje över delmål i processen, nu hoppas vi att det går bra i juni!
  • Filidutter

Rd 12 och liiite rosa i trosan idag, vad kan det vara??? Gissar ju mens men hoppas så inte... ????

• Anonym (BaKu)
    Ariel85 skrev 2018-04-28 07:33:36 följande:

Tjejer, hur länge ska ni ta Lutinius?

Jag ska ta mina till vecka 8 (7+0). Då vi har vårt vul på kliniken.

Ska ta fram till testdagen.
  • Ariel85
    Filidutter skrev 2018-04-28 07:58:53 följande:

Rd 12 och liiite rosa i trosan idag, vad kan det vara??? Gissar ju mens men hoppas så inte... ????

Behöver absolut inte vara mens!

Jag har plussat och haft en blödning. Embryot är kvar.

Det är tydligen vanligt att blöda vid ivf men ändå vara gravid. Så länge det inte är mängder som vid mens tycker jag du inte ska ta ut något i förskott.

Håller tummarna.
  • Filidutter
    Ariel85 skrev 2018-04-28 08:37:04 följande:

Behöver absolut inte vara mens!

Jag har plussat och haft en blödning. Embryot är kvar.

Det är tydligen vanligt att blöda vid ivf men ändå vara gravid. Så länge det inte är mängder som vid mens tycker jag du inte ska ta ut något i förskott.

Håller tummarna.

Tack!! Hoppas på det!!
  • Emsa2017

Tills dom tar slut, har bara för fyra dagar till.. de har inte skrivit ut något mer recept på dem. Ska fråga på måndag
  • Wishful

I nuläget tills jag har pratat med kliniken (onsdag 2/5). Då får jag veta hur jag ska fortsätta med dem. Har hur många paket som helst kvar.
  • Frax

Jag plussade den 25 och pratade då med kliniken som sa att jag kunde sluta med lutinus direkt. Att de är till för när embrot ska fästa och har de gjort det behövs det inte. Varför sa de så när alla andra här verkar blivit tillsagda att trappa ner med först två och sen en osv. Har en kartong kvar. Har tagit två om dagen bara för att det står här. Kliniken va ja kör veckan ut om du vill. Fattar inte vad som gäller ngn som vet?

• Ariel85

Alla verkar få lite olika direktiv. Tycker de är ganska jobbiga, och vill liksom känna vad som är gradivitet/min kropp och vad som är lutins.

Tar ni också tre om dagen?

• Ariel85
    Wishful skrev 2018-04-28 12:39:44 följande:

I nuläget tills jag har pratat med kliniken (onsdag 2/5). Då får jag veta hur jag ska fortsätta med dem. Har hur många paket som helst kvar.

Kan inte du meddela här efter du pratat med din klinik den 2/5.

Får se om du får samma direktiv.
Svar på tråden IVF april 2018