• Vendela18

Halsont som vägrar gå över

Någon snälla som kan ge råd på hur man får bort halsont detta är min 6 dag har ej ätit normalt alls bara yoggi jag e helt slut. Varför tror jag hels tiden maten ska fastna i halsen det e inte normalt. känns som ngn tar stryptag varje ggn man sväljer vatten kaffe yoggi. hur botar jag det. vad e chansen de ska fastna och man kolar. någon som kan gr råd så jag kan äta för känns som man ska kollapsa. måste rapa i princip varje ggn jag sväljer nått och jag e inte svullen i halsen bara vid körtlarna lite.

• Svar på tråden Halsont som vägrar gå över
  • Ina82

Min huskur är att gurgla med riktigt starkt sprit (desta starkare desto bättre) t.ex 2-3 ggr/ dag. Har klarat mig utan antibiotika sen jag började med det.

• Themis

Då tycker jag att man går till läkare för att utesluta att det är något värre än en vanlig infektion/halsfluss. Ingen kan sitta här och gissa vad du har.

Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • Themis
    Ina82 skrev 2018-04-09 21:01:11 följande:

Min huskur är att gurgla med riktigt starkt sprit (desta starkare desto bättre) t.ex 2-3 ggr/ dag. Har klarat mig utan antibiotika sen jag började med det.

Det räcker med Listerine total care för min del. Varannan timme och alltid efter mat, så knäcker jag en halv halsfluss om det inte brutit ut fullt.

Om du kör bil lär du få det jobbigt med spriten vid en nykterhetskontroll.
    Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • Vendela18

hej tack för svaren har bara lite ont i halsdn på högra sida var hos läkaren dem sa virus går över av sig sj Vill bara kunna äta o det rapandet som stör mig varje ggn jag drickrr ngg för äta går ju inte. vill intr va borta från jobbet hellre. vill bara det ska ta slut någon gång.

• milli79

Gör nyttiga smoothies istället för yoggi. Mjölkprodukter är bland det sämsta att äta då du har förkylning/infektion i kroppen då det är svårsmält.

Drick tex rödbetsjos, ananasjos mm eller smoothie på kokosmjölk (el annan växtbaserad mjölk), frysta bär, ingefära, ananas/annan görs frukt och banan.

Du kan mixa med rawpulver som aswaganda (toppen mot förkylning), rysk rot, acai, baoba eller annat nyttigt.

Jag köper mitt på bodystore.se.

Sen öka zink och C-vitamin så borde du snabbt va frisk

• Vendela18

Tack så mkt ska göra det tusen tack

• tobbe01
    Themis skrev 2018-04-09 21:11:26 följande:

Då tycker jag att man går till läkare för att utesluta att det är något värre än en vanlig infektion/halsfluss. Ingen kan sitta här och gissa vad du har.

Och har man halsfluss så är det väl idé med läkarbesök också? Visserligen går den över av sig själv på 6-8 veckor, men det kan ju kännas drygt.
  • Themis
    tobbe01 skrev 2018-04-10 11:40:03 följande:
    Och har man halsfluss så är det väl idé med läkarbesök också? Visserligen går den över av sig själv på 6-8 veckor, men det kan ju kännas drygt.
    Absolut, jag började faktiskt med att skriva det men tog bort det igen eftersom TS ju inte varit sjuk så länge, och har man en fullt utbruten halsfluss med jättehög feber så fattar nog de flesta att de ska till läkare.

Det är de där halvdana halstillstånden som är svåra.
  • Vendela18

Hej.

jag var hos läkaren idag igen o han sa halsen inte va svullen och ingen halsfluss allt såg bra ut men jag känner fortfarande att de gör ont i halsen och värre när man äter något känns som de trycker på sidorna som nägon ska kväva dig. Äf helt okunnig när det gäller halsen föf aldrig haft problrm innan. kanske går över om några dagar bara extremt trött på äta flytande.

• RoggaB

Jag hade en infektion I en visdoms-tand. Det yttrade sig som en längre tids hasont. Var som tur vad till en tandläkare som fann ut mitt problem.
    Just ett tips. Jag kunde själv aldrig ana att mitt halsont var en infekterad tand.

• Vendela18

hej.

har faktiskt tänkt på de för jag har problem med 3 tänder men har fixat det men borde kanske gå kolla upp det trots allt. tack för rådet. bara man slipper halsontet för trött på det kan va tänderna med.

• Hermioney
    Vendela18 skrev 2018-04-09 15:47:21 följande:

Någon snälla som kan ge råd på hur man får bort halsont detta är min 6 dag har ej ätit normalt alls bara yoggi jag e helt slut. Varför tror jag hels tiden maten ska fastna i halsen det e inte normalt. känns som ngn tar stryptag varje ggn man sväljer vatten kaffe yoggi. hur botar jag det. vad e chansen de ska fastna och man kolar. någon som kan gr råd så jag kan äta för känns som man ska kollapsa. måste rapa i princip varje ggn jag sväljer nått och jag e inte svullen i halsen bara vid körtlarna lite.

Pollenallergi. köp antihistamin på apoteket. Om några dagar går det över.
  • RoggaB
    Hermioney skrev 2018-04-12 00:36:02 följande:
    Pollenallergi. köp antihistamin på apoteket. Om några dagar går det över.
    Jag fick antihistamin I månader men det visade sig till slut att det var en inefterad Visdomstand som gav en konstant ström av var som jag svalde automatisk (som man gör utan att tänka) och som irriterade halsen på ett liknande sätt som allergi kan göra.
Svar på tråden Halsont som vägrar gå över