• Anzil

    Kan någon bli osäker och undvika att träffa en specifik person?

    När en person blir en undvikande person, när det kommer till träffar och häng. Så kanske man skall vara försiktig med att intala sig själv om att personen ogillar en, eller?

    Jag börjar mer och mer misstänka att personen är en undvikande person på grund av dennes osäkerhet än att det kanske handlar om att hen ogillar mig.

    Det kanske låter fåfängt, men jag har tänkt på alla gånger som personen blivit nervös inför att träffa mig när det har varit slumpmässigt. Kramar och liknade, har människan fått en nervös röst. Även rodnader har noterats.

    I början kunde även personen hejda ut sig och prata ut till sina vänner om positiva upplevelser med mig. Små saker som jag gjort, som jag råkade höra senare att människan uppskattade mer än hen visade inför mitt ansikte.

    Alla de sakerna har varit mycket positiva saker, än att det har varit negativa saker. När jag träffat personen slumpmässigt, så kan vi prata från och till och ifrån mitt fall. Tycker jag att det har varit fantastiska träffar. Men som sagt, i och med att det har varit slumpmässiga, har jag och antagligen hen själv varit under ärende. Och/eller på väg någonstans. Så långa träffar, har det ju inte blivit. Utan med träffar, så syftar jag när man träffats på gatan t.ex.

    När jag frågar ut personen för att umgås. Så har det inte blivit av. Personen är allmänt blyg av sig. Osäkerhet vet jag inte om det skulle träffa in personen, men blyghet har noterats.

    Finns det en möjlighet att de som är blyga/osäkra, kan känna att de inte duger till. Och därför känner att det är bäst att människan inte lär känna de 100%, för då inbillar de sig att man kanske skulle bryta kontakten och/eller de är rädda för att göra bort sig när det kommer till att träffa de.

    Jag kan ju själv känna en liten nervositet att jag inte vill göra bort mig inför denna människan.

    Nu har personen faktiskt tackat ja till en träff med mig, när jag frågat om personen skulle vilja följa med mig när jag skall handla specifika saker. Jag hade tänkt köpa lite nya elektronika produkter och kolla på andra grejer. Då tackade personen ja, så jag skall träffa förmodligen hen nästa vecka.

    Jag kände och tänkte för mig själv att jag får absolut inte göra bort mig och att tänk om jag blir tystlåten och/eller uppvisar mig tråkighet. Och därmed pinsam tystnad och personen blir uttråkad.

    Denna nervositet fick mig att tänka på om personen själv känner såhär, fast kanske någorlunda starkare känsla. Och därför tackat nej till andra träffarna?

    Ingenting säger ju att personen inte är nervös nu. Men hen kanske tog sig i kragen och bara tackade ja till träffen.

    Jag är inte helt säker på min teori, utan mina tidigare teorier har bestått av att personen inte tycker om mig. Men när jag tänkt på alla sakerna, så har det ju bara varit positivt egentligen. Men detta har varit upp och ner, med mina misstänksamhet. Denna teori är något nytt och därför skapar jag denna tråd, för att få höra vad ni tror och tänker.

    Det är en kvinna vi pratar om och jag är en man.

    Tack för era svar!

  • Svar på tråden Kan någon bli osäker och undvika att träffa en specifik person?
  • Meriall

    Har personen social fobi? Berätta att du är lite blyg till henne så blir det nog lättare för henne också.

  • Anzil
    Meriall skrev 2018-04-09 19:11:59 följande:

    Har personen social fobi? Berätta att du är lite blyg till henne så blir det nog lättare för henne också.


    Jag har börjat misstänka att det personen har nog social fobi, än att det bara handlar om osäkerhet/blyghet.

    Men skulle det hjälpa om jag talade om för personen att jag är blyg?

    Hur skulle det egentligen kunna hjälpa och varför?
Svar på tråden Kan någon bli osäker och undvika att träffa en specifik person?