• Gurkan25

Vilket kön var erat andra barn?

Hej! Jag och mannen har en son och ska snart börja försöka att få ett syskon till honom och är självklart glada oavsett om det blir en pojke eller flicka!

Vad hade erat andra barn för kön?

Benjamin 24/12-2017
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket kön var erat andra barn?
  • Anonym (Therese)

Mitt första var en pojke och min andra var också en pojke!

• halfbaked

1) flicka

2) flicka

Gissningsvis kommer du få 50/50 här. Det är alltid 50/50 på den stora massan sett (eller 49/51) med majoritet på killar. Får du ett annat resultat har för få personer svarat.

• Delilah2001

1. Pojke

2. Pojke

3. Pojke

• kaeg

1. Pojke

2. Flicka

3. Flicka

4. Bf i augusti, så går se.

* Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * BF aug 2018
  • Anonym (K)

Första pojke, andra pojke! <3

• Anonym (Anonim)

1 pojke

2 flicka

3 flicka

• Anonym (Bebisnr4)

Flicka

Pojke

Flicka

Flicka

• Anonym (triss)

Första graviditeten blev en dotter, andra graviditeten TVÅ döttrar. Jackpot enligt mig!

• Anonym (Esther)

Men gud vad är det för fel på er i den har tråden?? Så otroligt dåligt att köna barnen innan de ens är tillräckligt gamla för att förstå!

• Anonym (Tjej)
    Anonym (Esther) skrev 2018-04-10 02:16:46 följande:

Men gud vad är det för fel på er i den har tråden?? Så otroligt dåligt att köna barnen innan de ens är tillräckligt gamla för att förstå!

Jag antar att du inte är seriös men om du är det: mycket värre att förneka barnet rätten till en könsidentitet. Blir det fel kön är det bara att byta som äldre men får barnet inget kön så kommer det aldrig känna sig hemma i något kön vilket är mkt värre.
  • Let it Rain
    Anonym (Tjej) skrev 2018-04-10 06:01:23 följande:
    Jag antar att du inte är seriös men om du är det: mycket värre att förneka barnet rätten till en könsidentitet. Blir det fel kön är det bara att byta som äldre men får barnet inget kön så kommer det aldrig känna sig hemma i något kön vilket är mkt värre.
  • Anonym (....)

• Anonym (Esther)
    Håll inte på och klä barn olika utifrån biologiskt kön eller ge barn leksaker utifrån vilket kön de har, det leder till att barn i och genom leken får olika möjligheter att utveckla olika förmågor och fördomen börjar bli en självuppfyllande profetia. Barn vill passa in och göra rätt, så när man gör som man förväntas göra så får man uppmärksamhet och beröm, vilket förstärker beteendet ytterligare. 

Gå och läs på om effekten av positiv förstärkning om ni undrar något. Igen styr vi in dom små liven i snäva mallar enbart på en aspekt, det biologiska könet. På detta sättet SKAPAR vi olikheter som genom livet förstärks ytterligare av det konstanta skiljande på tjejer och killar.
  • Anonym (Xxx)
    Anonym (Esther) skrev 2018-04-13 01:37:39 följande:
    Håll inte på och klä barn olika utifrån biologiskt kön eller ge barn leksaker utifrån vilket kön de har, det leder till att barn i och genom leken får olika möjligheter att utveckla olika förmågor och fördomen börjar bli en självuppfyllande profetia. Barn vill passa in och göra rätt, så när man gör som man förväntas göra så får man uppmärksamhet och beröm, vilket förstärker beteendet ytterligare. 

Gå och läs på om effekten av positiv förstärkning om ni undrar något. Igen styr vi in dom små liven i snäva mallar enbart på en aspekt, det biologiska könet. På detta sättet SKAPAR vi olikheter som genom livet förstärks ytterligare av det konstanta skiljande på tjejer och killar.
    Hjälp!
Svar på tråden Vilket kön var erat andra barn?