• Anonym (ensam)

Känner mig så ensam trots att jag pratar med folk varje dag

Har ett socialt jobb och pratar hela dagarna. Men känner mig så ensam. Har ingen nära vän att tala med längre. Hade förr men de fick barn och familj oh blev upptagna. Det går misnt 5- 6 månader mellan träffarna med mina vånner. Alla är upptagna och har inte tid. Varje lov och helg har de resor och weekends med sina män och familjer. Alla reser som galningra. 

Jag blir aldrig medbjuden för jag är singel. Jag har försökt föreslå saker men jag får inget napp. De verkar inte vilja göra något med mig utan bara ses en gång om året. 

När man ses en gång om året pratar man ytligheteer. Man kan inte gå igenom dt man varit med om mer än kortfattat. Det blir inget djup. 
    Jag blir mer deprimerad och känner mig ännu mer ensam efter att ha träffat mina vänner då. För då inser jag hur mycket jag behöver ses ofta och ha en nära vänskap med dem. 
    Men det fungerar inte för de har itne tid och vi pratar inte ens på sms om vi inte ska ses. Så nu har jag gett upp och då har det blivit ännu färre träffar.

Ska det vara så svårt att ha vänner som vuxen? Ska man flyta från Stockholm eller från Sverige för att få ett socialt liv och nära vänner? 

Inte ens seriösa karlar finns att hitta här. Hade gärna haft en karl som bästa vän och blivit sambo. Men jag hittar ingen som är seriös och ärlig. Alla vill dejta i månader och månader och man blir aldrig ett par. 

Varför är det så här?

• Svar på tråden Känner mig så ensam trots att jag pratar med folk varje dag
  • Anonym (L)

Jag bor nära Stockholm, singelmänniska och kvinna i samma situation fast jag städar inte att hitta en sambo tycker det låter sjukt desperat och en varningsflagg att du måste börja i andra änden - med dig själv, fly inte ditt liv till ett förhållande, skapa ett liv du älskar så andra attraheras att vilja ingå i det.

Ensamhet kommer ofta inifrån. Dina tankar om dig själv om ditt liv. Ditt fokus. Dina värderingar. Vi behöver olika saker för att vara i balans, mening i livet, trygghet i vem vi är, oberoende av "pojkvän" etc. Vem är du när du inte presterar på jobbet tex? Du skulle nog behöva reflektera.

• Anonym (också)

I exakt likadan sits. Nu vet jag inte hur gammal du är men jag är singel med två barn och det är som att man blir obekväm att umgås med när man inte har en partner.

Känner mig också som 5e hjulet på de få tillställningar jag blir bjuden på.

Bir också i Stockholm och det är än värre i mindre städer kan jag lova.

Saknar en riktig vän.

• Anonym (Ge inte upp)

Det finns mindre städer i närheten av Stockholm se om du kan möta någon man där.
    Straxt utanför är det annorlunda.

• Anonym (ensam)
    Anonym (L) skrev 2018-04-09 23:59:09 följande:

Jag bor nära Stockholm, singelmänniska och kvinna i samma situation fast jag städar inte att hitta en sambo tycker det låter sjukt desperat och en varningsflagg att du måste börja i andra änden - med dig själv, fly inte ditt liv till ett förhållande, skapa ett liv du älskar så andra attraheras att vilja ingå i det.

Ensamhet kommer ofta inifrån. Dina tankar om dig själv om ditt liv. Ditt fokus. Dina värderingar. Vi behöver olika saker för att vara i balans, mening i livet, trygghet i vem vi är, oberoende av "pojkvän" etc. Vem är du när du inte presterar på jobbet tex? Du skulle nog behöva reflektera.

Du har nog missförstått mitt inlägg. Jag är långt ifrån desperat. Vad får du det ifrån?? Att vilja ha sällskap är väl ingen udda sak, jag har ju inget socialt umgänge så vart menar du att jag ska börja och varför antyder du att jag lever ett liv som ingen attraheras av? Jag lever precis som många andra med barn jobbar och tränar på fritiden. Att vilja dela sin vardag med en msn eller nära vän tycker jag känns mer normalt än desperat.
  • Anonym (ensam)
    Anonym (också) skrev 2018-04-10 00:04:05 följande:

I exakt likadan sits. Nu vet jag inte hur gammal du är men jag är singel med två barn och det är som att man blir obekväm att umgås med när man inte har en partner.

Känner mig också som 5e hjulet på de få tillställningar jag blir bjuden på.

Bir också i Stockholm och det är än värre i mindre städer kan jag lova.

Saknar en riktig vän.

Ja det känns trist att inte bli inkluderad bara för att man inte är två. Gör du något för att träffa mya vänner? Bjuder du till och anstränger dig? Det gjorde jag förr men nu på sista tiden orkar jag inte då jag känner att ingen anstränger sig tillbaka....
  • Anonym (ensam)
    Anonym (Ge inte upp) skrev 2018-04-10 10:09:40 följande:

Det finns mindre städer i närheten av Stockholm se om du kan möta någon man där.

Straxt utanför är det annorlunda.

Är det verkligen så? Kan det inte vara ännu svårare att som vuxen flytta till en mindre stad där alla redan har sina omgängen?
  • Anonym (också)
    Anonym (ensam) skrev 2018-04-10 10:13:03 följande:

Ja det känns trist att inte bli inkluderad bara för att man inte är två. Gör du något för att träffa mya vänner? Bjuder du till och anstränger dig? Det gjorde jag förr men nu på sista tiden orkar jag inte då jag känner att ingen anstränger sig tillbaka....

Samma här. Har nästan gett upp. Vet inte hur det ska gå till.

Flytta INTE till mindre stad. Mycket svårare där och det säger inte lite ;).
  • Anonym (ensam)
    Anonym (också) skrev 2018-04-11 19:37:48 följande:

Samma här. Har nästan gett upp. Vet inte hur det ska gå till.

Flytta INTE till mindre stad. Mycket svårare där och det säger inte lite ;).

Så vart ska man bo? I storstaden är man så anonym att man inte stöter på samma folk varje dag och lär inte känns någon. I liten Stad är det ännu värre? Vart ska man ta vägen?

Jag har också gett upp. Ibland känns d som att ja nu börjar jag lära känna folk / få umgänge men eftersom 99% av stockholmarna är inkonsekventa och ena dagen hejar och inte andra så visar de alltid att det inte går att lita på deras beteende.

Alla är kalla och reserverade.
Svar på tråden Känner mig så ensam trots att jag pratar med folk varje dag