• Anonym (Trött)

Min pojkvän tror att jag ljuger och träffar andra.. Vad göra?

Min pojkvän har fått för sig att jag träffar andra killar så fort vi är ifrån varandra och även att jag ljuger om saker och ting, jag ljuger aldrig och jag vet verkligen inte hur jag ska få honom att lita på mig heller, detta är oerhört frustrerande och det sårar mig mycket att hela tiden bli utpekad som en lögnare . Det tär på våran relation men vill verkligen att den ska bli bättre . Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min pojkvän tror att jag ljuger och träffar andra.. Vad göra?
  • Pope Joan II
    Anonym (Trött) skrev 2018-04-10 09:20:17 följande:

Min pojkvän har fått för sig att jag träffar andra killar så fort vi är ifrån varandra och även att jag ljuger om saker och ting, jag ljuger aldrig och jag vet verkligen inte hur jag ska få honom att lita på mig heller, detta är oerhört frustrerande och det sårar mig mycket att hela tiden bli utpekad som en lögnare . Det tär på våran relation men vill verkligen att den ska bli bättre . Vad ska jag göra?

Slut. 
  • Anonym (Marina)

Gör slut direkt!

Det finns inget annat att göra.

• Kjell2
    Anonym (Trött) skrev 2018-04-10 09:20:17 följande:

Fråga honom om han är övertygad om att du varit med andra.
    Fråga honom sen hur han kan vara ihop med någon som är otrogen
  • Anonym (tussilago)

Jag hade ett ex som höll på sådär. Han var maniskt och kroniskt misstänksam och svartsjuk och jag fattade ingenting för jag var totalt oskyldig till alla knäppa anklagelser. Jag försökte bevisa och övertyga honom om att allt var i hans huvud men det blev bara värre och värre så jag dumpade honom. Han höll på att göra mig totalt galen. Inget hjälper tyvärr. 

• Mads30

Mitt ex var likadan. I slutändan visade det sig att det var han som var otrogen. Jag gjorde slut så fort jag fick veta.

• Anonym (Ulle)
    Mads30 skrev 2018-04-10 11:01:12 följande:

Mitt ex var likadan. I slutändan visade det sig att det var han som var otrogen. Jag gjorde slut så fort jag fick veta.

Jaa, genom sig själv ser man andra sägs det ju. De kan nog va så att de som är svartsjuka är det för att de själva kan tänka sig att vara otrogna.
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Ulle) skrev 2018-04-10 11:07:22 följande:

Jaa, genom sig själv ser man andra sägs det ju. De kan nog va så att de som är svartsjuka är det för att de själva kan tänka sig att vara otrogna.

Jag har hört att han varit otrogen i tidigare förhållanden och jag har sett att han skrivit med andra tjejer
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Trött) skrev 2018-04-10 11:11:36 följande:

Jag har hört att han varit otrogen i tidigare förhållanden och jag har sett att han skrivit med andra tjejer

Han säger att han skrivit med andra är pga att jag träffat andra (vilket jag inte gjort)
  • Kjell2
    Varför behåller du honom?
  • Anonym (mmm)

Tyvärr har du fått en partner som inte kan särskilja sig själv från vad du gör (och inte gör) han utgår från att är han i en relation kommer hans partner vara otrogen, för att han varit sån själv.

Det bästa du kan göra är att nästa gång han anklagar för att vara otrogen säger du ungefär som Mickan i Solsidan (när hon och Fredde försökte köra rollspel på dejt för att friska upp känslorna och han sa att det var som att sitta där med en psykopat när hon försökte hålla på rollen): "men DET ska du inte behöva göra serru! Nu går den här psykopaten!" 

(fast anpassat efter vad han anklagar dig för, förstås) 

• Anonym (mmm)

Eller så dumpar du bara, går ju bra det med Skrattande

• Anonym (Ulle)

Jag vet att det är svårt men du borde lämna honom. En notorisk lögnare slutar aldrig att ljuga och det är väl inte så du ser din framtid.. otrogen dessutom och tar kontakt med andra tjejer.. TS för ditt eget bästa, packa ihop dina grejer och lämna honom. Han kommer aldrig att ändra på sig.

• Anonym (Haha)
    Anonym (Trött) skrev 2018-04-10 11:13:04 följande:
    Han säger att han skrivit med andra är pga att jag träffat andra (vilket jag inte gjort)
    Det här är ju klassiskt, anklaga den andre för det man är själv. Skenheligt o projicerande. Hoppas du förstår detta o vad det betyder? 

Enda som finns är att göra slut. Tyvärr. Eller berätta annars hur du tänker dig en framtid med honom?

• Anonym (ABC)

Du kan tyvärr inte göra nånting. Det där är något som sitter i hans huvud, liksom en ?sjukdom? svår svartsjuka/kontrollbehov.

Det måste han inse själv och börja arbeta med.

Du kan försöka och sitta och övertyga han hur många gånger som helst, du kommer ändå alltid få höra det.

• John22

Dumpa honom, givetvis. Det börjar med "misstankar" och slutar med att han ska kontrollera allt du gör, inte låta dig träffa vem du vill, etc.

• Anonym (Sara)

Alternativ 1: gör det till din livsuppgift att ständigt se till att din partner inte tror att du träffar andra.

Alternativt 2: gör dig av med typen. Han kommer aldrig sluta.

Svar på tråden Min pojkvän tror att jag ljuger och träffar andra.. Vad göra?