• CinnamonGirl

    Enkelt e-postprogram - Thunderbird?

    Jag behöver ett enkelt e-postprogram till mina två mailkonton (Hotmail och Bahnhof). Har en stationär PC och en bärbar MacBook Air.

    En kompis rekommenderade Mozilla Thunderbird, som jag nu försökt att installera på Macen. Fungerar mindre bra, trots att jag har rätt inställningar (IMAP inkommande och utgående, mailadress, lösenord och användarnamn). Mailklienten påstår att jag har fel användarnamn eller lösenord. Men det är ju rätt, så det måste vara en bugg?


    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Enkelt e-postprogram - Thunderbird?
  • punktslash

    Thunderbird är utmärkt för flera konton!

    Ställer in det mesta själv till och med. (Kör IMAP om du behöver pilla själv.)

  • CinnamonGirl
    Hermioney skrev 2018-04-12 12:14:08 följande:
    Det är ju bara att fixa POP
    IMAP är väl bättre då jag använder två datorer, den stationära hemma och den bärbara när jag inte är hemma.
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Shizuka

    Thunderbird är en bra mailklient. Någon sådan bugg känner jag inte till så jag vill påstå att du trots allt har missat något i konfigurationen. Det är inga problem att komma åt flera mailkonton.

    Använd alltid IMAP, aldrig POP. Du har själv nämnt en av fördelarna, att du kommer åt mailen från alla dina enheter. Din mappstruktur ligger i mailservern så det ser likadant ut på alla enheter. Och vad jag tycker är viktigt - mailen är kvar även om du har blåst datorn vid ominstallation. Med POP kan du visserligen lämna kvar mailen på servern, men har du byggt en mappstruktur existerar denna bara lokalt på din enhet.

    Har du kollat här?

    https://support.mozilla.org/sv/products/thunderbird

Svar på tråden Enkelt e-postprogram - Thunderbird?