• Anonym (Olycklig)

Är det nånsin okej att kontakta?

Lägger tråden under sorg, för det är vad det är för mig.

För två år sen träffade jag en man som fick mig att känna saker jag aldrig känt för någon annan. Bara tanken att vara ifrån honom gjorde och gör fysiskt ont i kroppen.

Av olika omständigheter blev det inte vi.. Tiden gick och jag gjorde allt för att gå vidare.. För ett år sen skickade han en emoji, ett hjärta.. Det var allt.. Och sen dess har jag mått så dåligt. Allt jag kämpat för att lägga bakom mig revs upp.

Jag svarade inte, jag kunde inte låta honom såra mig igen.. Så jag skyddade mig själv och nånstans hoppades att han skulle anstränga sig lite för att få mig att svara..

Han skrev inget mer.. Och jag kände det som att jag förlorade honom ytterligare en gång..

Jag kollar på hans fb-sida ibland för att bara se hur han mår, utan att han vet nåt såklart..

I höstas hände det som krossade mig totalt.. Han ändrade status till i ett förhållande..

Jag har gjort allt jag kan för att släppa honom, men det gör så ont.. Jag vill så gärna veta om det kan finnas en chans för oss..

Men för vem skull skulle det vara? För min? Ja.. För hans? Jag vet inte om han ännu saknar mig.. Och hon, flickvännen? Jag vet inget om henne.. Hon är säkert jättefin eftersom han fallit för henne..

Jag kämpar för att inte skriva till honom, men det gör så förbannat ont och det känns som jag aldrig kommer att komma över honom..

• Svar på tråden Är det nånsin okej att kontakta?
  • Anonym (Peter)

Har de omständigheter som gjorde att det inte blev ni förändrats? Annars finns det väl ännu mindre anledning att kontakta honom nu när han gått vidare, vad skulle du få ut av det tänker du?

• Ovesdotter

Tror egentligen han bara sökte din" bekräftelse" och när du inte gjorde en återkoppling på hjärtat "så gick han vidare " ..

Vissa människor verkar ha så lätt att göra just det "släppa taget " och stänga av känslor.

• Pope Joan II
    Ovesdotter skrev 2018-04-11 18:03:09 följande:

Tror egentligen han bara sökte din" bekräftelse" och när du inte gjorde en återkoppling på hjärtat "så gick han vidare " ..

Vissa människor verkar ha så lätt att göra just det "släppa taget " och stänga av känslor.

De verkar ju inte ha haft ett förhållande. Ts skriver att det aldrig blev dem, och sådant brukar ju för de allra flesta inte vara särskilt problematiskt att gå vidare från. Det är ju dessutom en ansenlig tidrymd från att ikonen skickades, högst normalt att ha fortsatt leva efter en sådan bagatellartad händelse. 

Jag tycker verkligen inte att ts ska höra av sig. 
  • Anonym (L)

Så du dejtade någon du inte passade ihop med och ni gick skilda vägar, han har hittat en partner, och du.... Vägrar inse något av det jag just skrev?

Nej, du ska inte kontakta någon som du inte har att göra med och sluta snoka i hans liv, lägg hellre tid att reflektera vad som gör att du frivilligt vill jaga någon som ett spöke med din tid när du kan dejt uppleva massa roliga saker eller vad som helst.

Ditt värde sitter inte ihop med hans bekräftelse.

• Akira Öken
    Anonym (Olycklig) skrev 2018-04-11 17:25:05 följande:

För två år sen träffade jag en man som fick mig att känna saker jag aldrig känt för någon annan. Bara tanken att vara ifrån honom gjorde och gör fysiskt ont i kroppen.

Av olika omständigheter blev det inte vi.. Tiden gick och jag gjorde allt för att gå vidare.. För ett år sen skickade han en emoji, ett hjärta.. Det var allt.. Och sen dess har jag mått så dåligt. Allt jag kämpat för att lägga bakom mig revs upp.

Jag svarade inte, jag kunde inte låta honom såra mig igen.. Så jag skyddade mig själv och nånstans hoppades att han skulle anstränga sig lite för att få mig att svara..

Han skrev inget mer.. Och jag kände det som att jag förlorade honom ytterligare en gång..

Jag kollar på hans fb-sida ibland för att bara se hur han mår, utan att han vet nåt såklart..

I höstas hände det som krossade mig totalt.. Han ändrade status till i ett förhållande..

Jag har gjort allt jag kan för att släppa honom, men det gör så ont.. Jag vill så gärna veta om det kan finnas en chans för oss..

Men för vem skull skulle det vara? För min? Ja.. För hans? Jag vet inte om han ännu saknar mig.. Och hon, flickvännen? Jag vet inget om henne.. Hon är säkert jättefin eftersom han fallit för henne..

Jag kämpar för att inte skriva till honom, men det gör så förbannat ont och det känns som jag aldrig kommer att komma över honom..

Lägg inte mer tid på något som aldrig var något och inte blev något. Ta bort honom från sociala medier och gå vidare med ditt liv.

Det finns ju någon där ute för dig med.
  • Anonym (Olycklig)

Vi passar absolut ihop, så perfekt att det inte borde vara möjligt.. Det var andra saker som gjorde att det blev som det blev..

Om de har förändrats kan bara han svara på, men med tanke på att han faktiskt är i ett förhållande nu så tror jag det..

Vi var så mycket trots att vi aldrig officiellt blev ett par..

• Anonym (ABC)

Ingen kul situation, jag har själv varit där. Men vad gör man? Du skulle ha smidigt så länge järnet var varmt.

Min erfarenhet är tyvärr att när man väl har trillat dit och blivit förälskad så är det kört, då man hamnar i underläge. Det blir inte naturligt om du kontaktar honom. Vad är ditt mål? Att träffas och äta middag? Hur ska det funka när han har ett förhållande?

Kontakta inte honom. Så länge du inte har gjort det så är det ogjort och du har inte gjort bort dig. Bida din tid och kontakta honom istället när du inte har lika starka känslor. Då är det mer jämvikt i maktbalansen och chansen ökar att det blir något. Känslorna finns där latent och kommer att väckas till liv igen.

Förhoppningsvis har du träffat någon annan innan dess.

• Anonym (Olycklig)
    Anonym (ABC) skrev 2018-04-11 19:11:14 följande:

Ingen kul situation, jag har själv varit där. Men vad gör man? Du skulle ha smidigt så länge järnet var varmt.

Min erfarenhet är tyvärr att när man väl har trillat dit och blivit förälskad så är det kört, då man hamnar i underläge. Det blir inte naturligt om du kontaktar honom. Vad är ditt mål? Att träffas och äta middag? Hur ska det funka när han har ett förhållande?

Kontakta inte honom. Så länge du inte har gjort det så är det ogjort och du har inte gjort bort dig. Bida din tid och kontakta honom istället när du inte har lika starka känslor. Då är det mer jämvikt i maktbalansen och chansen ökar att det blir något. Känslorna finns där latent och kommer att väckas till liv igen.

Förhoppningsvis har du träffat någon annan innan dess.

Handen på hjärtat så är det ju det jag hoppas, att även hans känslor finns kvar där nånstans, för att de fanns är jag helt säker på.. Jag är inte orolig för att göra bort mig, mer att bli ännu mer olycklig än jag redan är om jag skriver och inte får gensvar..
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Olycklig) skrev 2018-04-11 17:25:05 följande:

Nej du ska inte höra av dig nu när han skaffat flickvän! Varför ska du förstöra mellan dem?
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Olycklig) skrev 2018-04-11 19:18:17 följande:

Handen på hjärtat så är det ju det jag hoppas, att även hans känslor finns kvar där nånstans, för att de fanns är jag helt säker på.. Jag är inte orolig för att göra bort mig, mer att bli ännu mer olycklig än jag redan är om jag skriver och inte får gensvar..

Om du gör bort dig så blir saken än värre. Du tänker inte klart just nu.

Försök att hitta på något annat; ut soch springa, spela badminton eller liknande och skingra tankarna.
Svar på tråden Är det nånsin okej att kontakta?