• Anonym (Che)

31 år och singel. Ge mig pepp tack!

Är nybliven singel efter sex års förhållande. Ville egentligen inte lämna honom men jag såg ingen utväg efter hans otroheter, lögner och hoppfulla framtidsprat som aldrig gav frukt.

Vet att jag måste vara ensam ett tag nu, komma över exet (har motstånd där, älskar honom tyvärr fortfarande) och bygga upp mig själv, finna frid i min ensamhet. Just nu känner jag mig väldigt ensam.

Så snälla ge mig lite hopp!

Ni som var 30+, lämnade en relation (därmed behövde tid att komma över exet) och hittade en ny fin relation där ni skaffade barn, berätta snälla era historier för mig!

..och hur träffades ni? Give me some pepp:)

• Svar på tråden 31 år och singel. Ge mig pepp tack!
  • Anonym (Che)

Förresten vill jag höra alla er som hittade er kärlek över 30 och skaffade familj!

• Anonym (30+)

Jag hade nyligen fyllt 30 när jag och mitt ex lämnade in skilsmässan. Vi hade jobbat på att få det att funka, men tyvärr hjälpte det inte ett dyft, vi hade växt isär, hen var bara 18 när vi blev ihop. Jag hade inte bråttom, och endå blev det kärlek 5 månader senare. Förvisso med en person som funnits i mitt liv längre än exet, men inget var självklart i förväg.

Nu har vi köpt bostad och fått barn. Inte är det alltid fantastiskt, men jag är lycklig och mår bra.

• Anonym (7:Ehimlen)

Hittade maken på en dejtingsajt när jag var 35. Då hade jag hattat med samme man i flera år och bestämde mig för att det fick vara nog. Satte upp en massa krav och maken stämde perfekt. Glad Ingen mening slösa energi på en som inte passar med en själv.

• Anonym (Stolt)

Inte 30 (än) men nära nog! 28 nybliven STOLT singel.

Ser fram emot att låta kärlek växa fram lagom tills jag är ca 35 :)

• Anonym (Stolt)
    Anonym (7:Ehimlen) skrev 2018-04-11 21:32:13 följande:

Hittade maken på en dejtingsajt när jag var 35. Då hade jag hattat med samme man i flera år och bestämde mig för att det fick vara nog. Satte upp en massa krav och maken stämde perfekt.  Ingen mening slösa energi på en som inte passar med en själv.

Se, jag kommer göra precis som du ;).
  • Anonym (7:Ehimlen)
    Anonym (Stolt) skrev 2018-04-11 21:36:05 följande:
    Se, jag kommer göra precis som du ;).
    Bra!  Glad Vissa sparkar bakut när man nämner ordet krav, men det handlar ju mest om att hitta en jämlike som passar med ens egna livsmål och värderingar. Jag hade t.e.x nämnt en viss åldersgräns och att jag ville ha barn. Jag fick svar från en som låg klart över åldersmässigt och var steriliserad! Förvånad  Han var ju lätt att sålla bort och likaså han som låg klart under åldersmässigt och aldrig ville jobba i hela sitt liv... Kvar blev några få och maken sen snart 12 år passade utmärkt. Vi ville samma sak med livet helt enkelt. Solig
  • Rödtjärnens Anna

Jag separerade som 35åring, hade då levt med samme man i 14 år. Jag jobbade på en folkpark och en av de återkommande gästerna fastnade jag för. Vi bestämde oss för att träffas utanför folkparken, efter en dejt var jag säker på att jag funnit min drömprins 36 år gammal (han var då 34).

Idag, 4 år senare, har vi en son på 8 månader och jag är fortfarande lika säker på att han är min drömprins tillika min bästa vän.

• Anonym (Snart två barn)

Hej!

Jag lämnade visserligen inte själv utan blev lämnad och det tog mig ett bra tag att komma över exet. Vi hade varit tillsammans i 9 år då och jag var 33 år när han beslutade sig för att plötsligt bryta med mig.

Jag träffade min nuvarande när jag var 35 och vi fastnade för varandra direkt. Efter 1,5 år blev jag gravid och jag födde mitt första barn vid 37. Väntar nu mitt andra med samma man...

• Anonym (Che)

Härligt att höra era historier!

Anonym (snart två barn)- hur träffades ni?

Anonym (Che) skrev 2018-04-11 21:58:24 följande:

Härligt att höra era historier!

Anonym (snart två barn)- hur träffades ni?

Över nätet (diskussionsforum). :)
  • Anonym (BC)
    Anonym (Che) skrev 2018-04-11 21:02:12 följande:

Förresten vill jag höra alla er som hittade er kärlek över 30 och skaffade familj!

Ut på Body Contact å leta prins!
  • Anonym (;-)
    Anonym (Che) skrev 2018-04-11 20:56:17 följande:

Är nybliven singel efter sex års förhållande. Ville egentligen inte lämna honom men jag såg ingen utväg efter hans otroheter, lögner och hoppfulla framtidsprat som aldrig gav frukt.

Vet att jag måste vara ensam ett tag nu, komma över exet (har motstånd där, älskar honom tyvärr fortfarande) och bygga upp mig själv, finna frid i min ensamhet. Just nu känner jag mig väldigt ensam.

Så snälla ge mig lite hopp!

Ni som var 30+, lämnade en relation (därmed behövde tid att komma över exet) och hittade en ny fin relation där ni skaffade barn, berätta snälla era historier för mig!

..och hur träffades ni? Give me some pepp:)

Min kompis kunde inte få något napp från 21 till 33. Hon bodde hemma och bi andra hade flyttat och hade föehållanden. Sen plötsligt nappade en kille och nu är hon förlovad med två barn. Så det går till slut
  • Anonym (BC)

Finns fler singelkillar än någonsin i Sverige.
    Tusentals och åter tusentals män från Mellanöstern som vill träffa tjejer!

• sextiotalist

Bröt upp när jag var 30 och träffade min sambo på en nattklubb något före jag fyllde 35, lever ihop än och har ett barn

Anonym (BC) skrev 2018-04-11 22:55:08 följande:
    Ut på Body Contact å leta prins!
    BC är inget seriöst ställe för fem öre.
  • Anonym (K)

Levde med mina barns far i 18 år. Skilde mig på mitt intiativ då var jag 35 år. Levde med en nya man i 3 år och separerade från honom då jag var 39. Bestämde mig att leva själv länge då jag var trött på att leva i dysfunktionella förhållanden.

Reggade mig på badoo som ett kul tidsfördriv. Så en lördag i oktober kom ett meddelande från en 10 år yngre man ( yngre var något jag absolut inte ha). Hur som så hade vi bestämt dejt fredagen efter. Sedan dess är vi oskiljaktiga. Vi har nu vart ilag i 3 år. Han är mitt livs kärlek, min bästa vän och min goda tanke. Han jag vill bli gammal med.

Så nog finns det hopp fast man blivit till åren ;)

• kenopeno

Det spännande med livet, är när man når en korsning och dörrar stängs. För det är just där, när man vänder in på en okänd väg, som livet plockar fram sina överraskningar.

Det är då man plötsligt befinner sig där nya dörrar börjar öppna sig.

Visst är det många gånger smärtsamt att byta väg. Och många gånger skrämmande med det okända. Men det är ju så fantastiskt spännande, om man vågar öppna upp och vandra vidare på den nya vägen.

Jag levde singel i några år. Under de åren flyttade mina vuxna barn hemifrån. Så nu skulle jag vänja mig vid singelliv, som ensamboende.

En kväll satt jag och spelade ett spel på Facebook. Detta spelet hade en egen chatt i funktionerna. Och där började jag prata med en man från Kanada.

Vi utvecklade en jättefin vänskap, som snart nog övergick till förälskelse.

Det blev alltmer seriöst, allt eftersom tiden gick. Och en dag frågade han mig om jag ville komma och bo hos honom i Kanada.

Mina tankar gick in i en intensiv fas.

Ska jag våga???

Barnen var ju stora och hade inte mycket tid till lilla mamma. De var ju mitt i sitt uppbyggande av sitt vuxna liv. Ja var det inte tid för mamma, att göra ett livsäventyr?! Jo det var det, sa varenda fiber i min kropp.

Så den 18de mars 2011, klev jag på flygplanet för att inleda mitt äventyr. Allt jag ägde, fanns nerpackade i de två stora resväskorna jag hade med mig.

Mina år i Kanada var fantastiska. Vi levde ute i vildmarken, alldeles intill The Rocky Mountains. Ett fantastiskt liv, med björnar och andra vilda djur, som besökte oss flera gånger i veckan (förutom på vintern, när i alla fall björnarna låg i ide. )

Det var svårt att vara så långt borta från barnen. Men idag ör ju allt så modernt, så Skype och Facebook blev mina bästa vänner genom dessa år.

Men sen kom barnbarn. Och då visste vi att det var dags för ett nytt äventyr. Nu var det min mans tur att uppleva hur det är att flytta till ett annat land. Så för exakt 1 år sedan, sålde vi allt vi hade och flyttade hem till Sverige.

Ja ni må tro att det varit ett långt och underbart äventyr.

Så förändringar och vägkorsningar kan ju vara så skrämmande. Men våga omfamna dem och livet. För man vet aldrig vilka spännande dörrar den nya vägen ska komma att öppna :)

• smulpaj01

Om du är kvinna så är du i din mest attraktiva ålder just nu och kan dejta runt och ha kul ett tag

• Anonym (.)

I sammanhanget är du rena barnrumpan.

Jag separerade från barnens pappa vid 30. Hade några förhållanden men insåg då att jag klarade mig bättre som singel. Jag gav upp och insåg att jag skulle satsa på att dö som singel. Först 10 år senare träffade jag kärleken med stort K. jag hade då fyllt 50.

Så nog finns de allt hopp för dig TS.
    Ha ett underbart liv oavsett hur det blir.

Svar på tråden 31 år och singel. Ge mig pepp tack!