6åringen magsjuk. Inte ätit på flera dagar..
Behöver hjälp med utmattad 6åring.
Söndag e.m spydde hon rejält en gång.
Hade magknip och illamående hela dagen + måndag. Men måndag kväll piggnade hon till rejält och ville äta lite (pasta och rostad smörgås)
Tisdag morgon spydde hon på nytt.
Illamående hela dagen och fick endast i sig ett par salta kex på f.m, små klunkar vatten och resorb ibland.
Direkt efter en liten isglass på kvällen spydde hon igen. Kissar 1 gång på hela dagen.
Onsdag mår hon okej när hon vaknar. Kissar lite.
Dricker några små sippar av resorb och äter ett halvt smörgåsrån och börjar må dåligt igen. Spyr en gång.
Sover sedan större delen av dagen, men jag väcker henne ibland för att ta en klunk resorb eller saft.
Kissar en gång till på kvällen.
Druckit totalt ca 1 dl på hela dagen.
Idag:
Mår okej när hon vaknar. Kissar lite.
Ber om rostad smörgås och saft, men hinner bara äta 1/4 innan illamående börjar smyga sig tillbaka. Vilar lite och då släpper det en aning. Får sippa på lite nyponsoppa (totalt ca 2 msk under 1 timme..) och nu är hon helt däckad med illamående igen och varvar med att sova.
Jag är ensam hemma hela dagen med henne och 1.5åringen, annars hade jag sett till att få henne till sjukhuset idag. Nu kan vi tidigast åka sent ikväll..
Finns det istället något annat jag själv kan göra för att illamåendet ska lugna sig så hon kan få i sig något ? Tycker hon dricker väldigt lite , men så länge hon kissar öht är det väl iaf ok? Eller tänker jag fel? :/
Alla råd mottages tacksamt!
Ska det verkligen hålla på så här länge? 5 dagar! Så fort man stoppar minsta lilla i hennes mage så vill det bara upp igen. :(