• Anonym (Rex)

Skam över att vara oskuld vid 20

Jag är en kille på 20 år och har, generellt, ett bra liv. Jag är framgångsrik och studerar en prestigefylld utbildning, har bra vänner och tar bra hand om mig själv. Dessvärre har jag aldrig nått en viss milstolpe som jag antar att de allra flesta i min ålder redan har nått, nämligen att tappa oskulden. Jag har redan haft ett långvarigt förhållande tidigare, men hade aldrig sex med henne.

Jag har nu känt mig sexuellt frustrerad i ca 2 år och stör mig på att jag ännu inte tappat oskulden, dels för att det känns som att jag missar något viktigt och som jag gärna vill uppleva, och dels för att det ibland får mig att känna mig mindre manlig. Mina närmsta menar att detta beror på att jag inte "försöker tillräckligt". Problemet är att jag inte vet var jag ska börja eller ta mig tillväga. Jag avskyr klubbande exempelvis och finner inget nöje i det. Dessutom upplevs jag av vissa människor som seriös i mitt sätt att vara. 

Med det sagt har jag känt mig hopplös, och det känns ibland som att det helt enkelt inte kommer att hända. Att köpa en prostituerad är för min del uteslutet. 

Vad ska jag göra, och är det någon med liknande erfarenheter?

• Svar på tråden Skam över att vara oskuld vid 20
  • Anonym (BeenThere)

Känner igen det såväl. Mycket av det du skriver stämmer in på mitt 20-åriga jag..... så förstår väldigt väl vad du menar och känner. Jag fick vänta till 23 och det har blivit en handfull till sedan dess med både fru och ett par barn på vägen.

Skitfrustrerande nu... inget snack om det..... men det kommer lösa sig för eller senare.

Vilka andra forum för tjejkontakter än krogen har du provat?

• Anonym (xx)

Tjej här. Jag var 27 när jag blev av med oskulden. Du är bara 20 år. Det kommer :) Jag lovar!

• Meriall

Hur blev du ihop med första tjejen? Gör lika igen och hitta en ny tjej. Ha sex :)

• Anonym (Jag)

20? Då hade jag knappt börjat oroa mig. Idag är jag 35 och fortfarande oskuld. Vid 20 har du ingen anledning att känna skam.

• Anonym (A)
    Anonym (xx) skrev 2018-04-12 16:17:51 följande:
    Tjej här. Jag var 27 när jag blev av med oskulden. Du är bara 20 år. Det kommer :) Jag lovar!
    Håller med
  • Anonym (27)

Jag är tjej och var 27 första gången. DET är sent. 20 är ju ingenting, det kommer så småningom.

• Anonym (B)

Min man var 25 när han blev av med oskulden. 10 år senare är han gift, husägare och ska bli pappa! Med andra ord blev det folk av honom med.

Prova nätdejting, det funkar både om du vill ha något seriöst eller mest ligga.

• Anonym (Nej, nej, nej.)
    Anonym (Rex) skrev 2018-04-12 15:42:58 följande:

Jag är en kille på 20 år och har, generellt, ett bra liv. Jag är framgångsrik och studerar en prestigefylld utbildning, har bra vänner och tar bra hand om mig själv. Dessvärre har jag aldrig nått en viss milstolpe som jag antar att de allra flesta i min ålder redan har nått, nämligen att tappa oskulden. Jag har redan haft ett långvarigt förhållande tidigare, men hade aldrig sex med henne.

Jag har nu känt mig sexuellt frustrerad i ca 2 år och stör mig på att jag ännu inte tappat oskulden, dels för att det känns som att jag missar något viktigt och som jag gärna vill uppleva, och dels för att det ibland får mig att känna mig mindre manlig. Mina närmsta menar att detta beror på att jag inte "försöker tillräckligt". Problemet är att jag inte vet var jag ska börja eller ta mig tillväga. Jag avskyr klubbande exempelvis och finner inget nöje i det. Dessutom upplevs jag av vissa människor som seriös i mitt sätt att vara. 

Med det sagt har jag känt mig hopplös, och det känns ibland som att det helt enkelt inte kommer att hända. Att köpa en prostituerad är för min del uteslutet. 

Vad ska jag göra, och är det någon med liknande erfarenheter?

Nej, är ingen skam i att vara 20 och inte ha knullat.

Sluta jämför dig med andra.
  • Anonym (-)

Så länge du är under 25 är det inga problem. Därefter blir det mer tveksamt som ökar över tiden.

• Anonym (Rex)
    Anonym (BeenThere) skrev 2018-04-12 16:14:52 följande:

Känner igen det såväl. Mycket av det du skriver stämmer in på mitt 20-åriga jag..... så förstår väldigt väl vad du menar och känner. Jag fick vänta till 23 och det har blivit en handfull till sedan dess med både fru och ett par barn på vägen.

Skitfrustrerande nu... inget snack om det..... men det kommer lösa sig för eller senare.

Vilka andra forum för tjejkontakter än krogen har du provat?

Jag har inte riktigt testat några forum på så vis. Tinder fungerar inte alls, och jag har ännu inte testat en betalsida. 
Svar på tråden Skam över att vara oskuld vid 20