Skam över att vara oskuld vid 20
Jag är en kille på 20 år och har, generellt, ett bra liv. Jag är framgångsrik och studerar en prestigefylld utbildning, har bra vänner och tar bra hand om mig själv. Dessvärre har jag aldrig nått en viss milstolpe som jag antar att de allra flesta i min ålder redan har nått, nämligen att tappa oskulden. Jag har redan haft ett långvarigt förhållande tidigare, men hade aldrig sex med henne.
Jag har nu känt mig sexuellt frustrerad i ca 2 år och stör mig på att jag ännu inte tappat oskulden, dels för att det känns som att jag missar något viktigt och som jag gärna vill uppleva, och dels för att det ibland får mig att känna mig mindre manlig. Mina närmsta menar att detta beror på att jag inte "försöker tillräckligt". Problemet är att jag inte vet var jag ska börja eller ta mig tillväga. Jag avskyr klubbande exempelvis och finner inget nöje i det. Dessutom upplevs jag av vissa människor som seriös i mitt sätt att vara.
Med det sagt har jag känt mig hopplös, och det känns ibland som att det helt enkelt inte kommer att hända. Att köpa en prostituerad är för min del uteslutet.
Vad ska jag göra, och är det någon med liknande erfarenheter?