Lydice skrev 2018-04-18 19:23:18 följande:
Tänkte just starta en tråd på detta ämne!
Hade bim för en vecka sedan, men blödde i mer el mindre exakt två dygn ons em till fre em ja och sedan lite rosaröda flytningar lördag.
Ok mens tänkte jag.
Men tempen har inte sjunkit, pulsen är hög, huvudvärk.
Nu i måndags tog jag ett cb visade gravid v1-2 alltså helt korrekt ja förutom att det ju förvirrar.
Tog ett test igår en sticka, jo positivt men relativt svagt, men var på kvällen så.
Tog en sticka idag och det var starkare.
Väntar så på fredag så jag kan ta ett nytt med veckoindikator och hoppas också få en veckoökning.
Har inte orkat säga ngt till mannen.
Men hoppas mer och mer att kanske....
Det är en ytterst förvirrande situation ja. Blir så less på att kvinnokroppen inte kan ha lite lättare funktioner och signaler... Mina test är nu så starka de bara kan vara, när som helst på dagen jag tar dem. Fortsätter testa ifall de en dag skulle visa svagare. Digitalt försöker jag hålla mig borta från tills nästa vecka, om det nu går (ett nytt är på kommande på posten idag...).
Jag slutade alltså blöda i söndags. Igår på dagen kom det jättejättelite rosa på pappret då jag torkade mig. Inte kommit mera. Vad nu det betyder...
Har du varit i kontakt med någon bm? Jag får ju komma in nästa vecka om mina test fortfarande är starka då.
Antar det inte var planerat för er heller då du inte pratat med mannen ännu, eller? Här vill ju mannen eg inte ha ett till just nu, men stöder förstås om det blir så. Men känns ändå lite olustigt att prata om saken med honom på något sätt. Vi lever i en väntande bubbla. Tur man har en sjumånaders att sköta, så man inte bara ligger och grubblar.