• Kamasjo

Starkare test trots missfall?

Jag började blöda för två dagar sedan, borde vara i vecka 5 (4+5) idag. Blöder som vanlig mens, lite mindre, inga klumpar, lite "trådar". Har inte ont. Men tänkte det är ett missfall då jag ändå är så tidigt i graviditeten (att det inte blir så kraftig blödning eller smärtor). Testade ändå på skoj både första dagen det började blöda, igår samt idag och testerna (samma tester: testlagrets) visar starkare streck både igår och ytterligare starkare idag. CB digital visade Gravid 1-2 igår.

Jag vet att hcg finns kvar i kroppen även efter MF, ibland många veckor. Det är alltså INTE min fråga. Min fråga är: kan hcg även öka efter vanligt mf? Finns ju risk för utomkvedes också förstås...

• Svar på tråden Starkare test trots missfall?
  • Kamasjo
    Tokigsnart skrev 2018-04-17 18:01:46 följande:

Hur går det för dig?

Själv så pendlar det upp och ner åkte in till gyn akuten i lördags morse,fick då höra nej finns inget foster i livmodern så vi misstänker mf eller utomkvedshavandeskap,fick göra ett grav test där som självklart visade pos så fick lämna blodprov för att se hcg halten 2450 låg den på, tillbaka på Måndag morgon och lämna ett nytt blodprov 4080

Läkaren ringde mig i morse och sa du e gravid

Jätte fin normal ökning på hcg

Äh.. nu fattar jag ingenting

Men enligt läkaren idag så var det för tidigt att se något i Lördags, så nu ska jag göra ett nytt vul inom 1 vecka!!

Oj, sådana kast - från mf-dom till gravid... Men låter ju jättebra med ditt hcg och det är ju vanligt att man inte ser något tidigt. Spännande med nytt vul om en vecka :).

För mig har blödningen helt slutat, i söndags. Testen blir starkare och starkare, nästan lika starkt som kontrollstrecket i morse. Funderade om jag ska våga mig på ett digitalt imorn bitti, blir ju fem dagar imorn sedan det visade 2-3 så tänker det borde slagit om till 3+ nu. Borde vara i vecka 5+4 imorn. Tycker ni jag ska vänta? En hel lång vecka ännu tills jag får komma in för undersökning...bläää med denna väntan :(. Tycker jag har symptomen kvar och brösten dessutom har börjat ömma. Men sen tänker jag på mängden blod som kom, och då blir jag säker på mf igen... Jobbigt...
  • Tokigsnart
    Tumvante skrev 2018-04-17 18:45:43 följande:

Också spänd på att höra hur det går. Det låter som om du Tokigsnart, borde vara i vecka 6 iaf, spännande att se om de snart kan se något hos dig.

Jag kanske får VUL själv i nästa vecka (4+5 idag). Nog mest för att se att jag har något placerat i livmodern.

Helt ärligt så vet jag inte vad jag ska känna, allt detta pendlande fram och tillbaka har gjort mig knäpp samt mina flytningar/blödningar jag har varje dag i 3 veckor nu,.

Så avvaktar tills onsdag och tar det där ifrån!

Spännande men tänkt på att inte gå för tidigt..
  • Ebo88

Jag är gravid i v.14+6.

I v.6+0 fick jag en blödning med klumpar. Var helt övertygad om MF men vul visade ett hjärta som tickade på.

Fick göra ett till vul i 7+6. Allt såg bra ut.

I v. 8+1 så fick jag en till blödning. Detta var en fredag och hela helgen hade jag rosa flytningar. Fick göra vul i v.8+6 och allt såg bra ut.

Mellan v.8+1 - 10+6 så hade jag rosa flytningar till och från. Ibland mindre och ibland kraftigare. Peppar peppar så har jag inte haft några än.

Det är skrämmande men det är också sjukt vanligt att kvinnor blöder i graviditeten. Men även fast man blir medveten så är det ju inte roligt då det blir ett orosmoment.

Min svärmor hade mens 1 vecka varje månad de första halvåret hon var gravid.

Hoppas allt löser sig för er!

• Tokigsnart
    Kamasjo skrev 2018-04-17 20:32:05 följande:

Oj, sådana kast - från mf-dom till gravid... Men låter ju jättebra med ditt hcg och det är ju vanligt att man inte ser något tidigt. Spännande med nytt vul om en vecka :).

För mig har blödningen helt slutat, i söndags. Testen blir starkare och starkare, nästan lika starkt som kontrollstrecket i morse. Funderade om jag ska våga mig på ett digitalt imorn bitti, blir ju fem dagar imorn sedan det visade 2-3 så tänker det borde slagit om till 3+ nu. Borde vara i vecka 5+4 imorn. Tycker ni jag ska vänta? En hel lång vecka ännu tills jag får komma in för undersökning...bläää med denna väntan :(. Tycker jag har symptomen kvar och brösten dessutom har börjat ömma. Men sen tänker jag på mängden blod som kom, och då blir jag säker på mf igen... Jobbigt...

Skönt att det har slutat hos dig, själv har jag flytningar/blödningar varje dag när jag går på toa

Så jävla psykiskt påfrestande!!

Men så länge du har symptomen kvar så e det positivt :)

Tog du ett test i morse?
  • Kamasjo
    Tokigsnart skrev 2018-04-18 07:56:55 följande:

Skönt att det har slutat hos dig, själv har jag flytningar/blödningar varje dag när jag går på toa

Så jävla psykiskt påfrestande!!

Men så länge du har symptomen kvar så e det positivt :)

Tog du ett test i morse?

Jag tog ett digitalt i morse samt ett billigt. Det billiga blev snabbt lika starkt som kontrollstrecket (starkaste hittills ) MEN det digitala visade fortfarande 2-3 :(. Räknar att jag skulle vara i vecka 5+4 idag, plus minus några dagar förstås (vet inte exakt då jag hade mens senast eller ÄL då det inte var planerat). Borde det inte stått 3+ med råge idag (tänker 3+2 = 5+ veckor).

Pust stön, jäkla skit att de finns de här digitala skiten och att man fasen inte kan hålla sig ifrån dem...
  • Mandypandy95

När jag fick missfall blev mina test starkare i 2 dagar tror jag, efter det minskade det snabbt och gick från 2-3v på digitalt till 1-2. Så om du har fortsatt att få starkare tester i nästan en vecka efter blödningen känns det inte helt sannolikt att det är missfall. Håller tummen för dig!

• EmmyB87
    Tokigsnart skrev 2018-04-17 18:01:46 följande:

Hur går det för dig?

Själv så pendlar det upp och ner åkte in till gyn akuten i lördags morse,fick då höra nej finns inget foster i livmodern så vi misstänker mf eller utomkvedshavandeskap,fick göra ett grav test där som självklart visade pos så fick lämna blodprov för att se hcg halten 2450 låg den på, tillbaka på Måndag morgon och lämna ett nytt blodprov 4080

Läkaren ringde mig i morse och sa du e gravid

Jätte fin normal ökning på hcg

Äh.. nu fattar jag ingenting

Men enligt läkaren idag så var det för tidigt att se något i Lördags, så nu ska jag göra ett nytt vul inom 1 vecka!!

Då är det definitivt inte utomkveds. Då stiger det jättesakta och ligger väldigt lågt redan från början. Hoppas allt går bra <3
  • Kamasjo

Hjälp mig förstå det här med hcg ni som kan :).

Nedan en bild med CB-digitals hcg-nivåer längst ner och ovan det två olika hcg-tabeller som jag hittat. De överensstämmer ju inte eller räknar de på olika sätt (är ju så jobbigt med graviditetsveckor/veckor sedan ÄL/veckor sedan befruktning...

Men då jag är i vecka 5+4 ska jag då ha en nivå någonstans mellan 19-7340 eller mellan 10 000-100 000? Är ju enorm skillnad. Tänker då mest på att CB-digital visar 3+ då hcg överskrider 2753...

• Lydice

Tänkte just starta en tråd på detta ämne!

Hade bim för en vecka sedan, men blödde i mer el mindre exakt två dygn ons em till fre em ja och sedan lite rosaröda flytningar lördag.

Ok mens tänkte jag.

Men tempen har inte sjunkit, pulsen är hög, huvudvärk.

Nu i måndags tog jag ett cb visade gravid v1-2 alltså helt korrekt ja förutom att det ju förvirrar.

Tog ett test igår en sticka, jo positivt men relativt svagt, men var på kvällen så.

Tog en sticka idag och det var starkare.

Väntar så på fredag så jag kan ta ett nytt med veckoindikator och hoppas också få en veckoökning.

Har inte orkat säga ngt till mannen.

Men hoppas mer och mer att kanske....

• Kamasjo
    Lydice skrev 2018-04-18 19:23:18 följande:

Tänkte just starta en tråd på detta ämne!

Hade bim för en vecka sedan, men blödde i mer el mindre exakt två dygn ons em till fre em ja och sedan lite rosaröda flytningar lördag.

Ok mens tänkte jag.

Men tempen har inte sjunkit, pulsen är hög, huvudvärk.

Nu i måndags tog jag ett cb visade gravid v1-2 alltså helt korrekt ja förutom att det ju förvirrar.

Tog ett test igår en sticka, jo positivt men relativt svagt, men var på kvällen så.

Tog en sticka idag och det var starkare.

Väntar så på fredag så jag kan ta ett nytt med veckoindikator och hoppas också få en veckoökning.

Har inte orkat säga ngt till mannen.

Men hoppas mer och mer att kanske....

Det är en ytterst förvirrande situation ja. Blir så less på att kvinnokroppen inte kan ha lite lättare funktioner och signaler... Mina test är nu så starka de bara kan vara, när som helst på dagen jag tar dem. Fortsätter testa ifall de en dag skulle visa svagare. Digitalt försöker jag hålla mig borta från tills nästa vecka, om det nu går (ett nytt är på kommande på posten idag...).

Jag slutade alltså blöda i söndags. Igår på dagen kom det jättejättelite rosa på pappret då jag torkade mig. Inte kommit mera. Vad nu det betyder...

Har du varit i kontakt med någon bm? Jag får ju komma in nästa vecka om mina test fortfarande är starka då.

Antar det inte var planerat för er heller då du inte pratat med mannen ännu, eller? Här vill ju mannen eg inte ha ett till just nu, men stöder förstås om det blir så. Men känns ändå lite olustigt att prata om saken med honom på något sätt. Vi lever i en väntande bubbla. Tur man har en sjumånaders att sköta, så man inte bara ligger och grubblar.
Svar på tråden Starkare test trots missfall?