Inlägg från: Valentina01 |Visa alla inlägg
  • Valentina01

Befolknings förändring

Läste någonstans (vetenskapligt korrekt ändå) att alla människor en dag kommer se "likadana" ut. Vi kommer vara allihopa brunögda och lite åt det mörkare hållet. Inte helt som man kan se ut om man bor vid ekvatorn med definitivt inte så ljusa som vi är i Norden. Ser egentligen inget negativt med det. Det gör väl inget, eller? 

Detta pga globalisering och att brunögda t.ex. är dominanta genremässigt (i ögonfärg) mot blåögda. :) Vet inte exakt hur lång tid då det kommer ta en massa generationer, men klarar sig människan såpass länge blir detta ett gemensamt utseende. 

• Valentina01
    VivaHate skrev 2018-04-13 17:18:19 följande:
    Det är jag tveksam till.

I sjätte klass kom skolsköterskan in till vår klass och berättade att vissa av oss har stora snoppar medan andra har små, men att alla en vacker dag kommer att få lika stora och fina snoppar.

Bröst fungerade, enligt henne, på samma sätt. Vissa hade små och andra stora och alla kunde räkna med att få fina bröst i framtiden.

Blev det så?
    Jag tänker faktiskt strunta totalt i det du skrev, för det är på en helt annan (låg) nivå som jag passerade för tjugo år sedan. 

Grunden till mitt statement grundar sig i att (fakta) vi globaliseras mer och mer. Eftersom att vissa gener är dominanta gör det att vi går åt ett visst håll varje gång en familj "blandas" om jag kan uttrycka mig så. Det är ingen hemlighet att alla ljushyade en dag kommer att "försvinna". Jag är själv blond och ljus, men ser absolut inget negativt i detta. Vi människor förändras. Givetvis kommer detta ta extremt lång tid, men visst - ur ett universums perspektiv är detta precis runt hörnet. Beror väl på ur vilket perspektiv vi ser det på. 
Svar på tråden Befolknings förändring