• Summerchild

Tappade fälgar i butik

Satt dåligt fästa fälgar i butik och om jag nu kom åt denna (kände inte) så blev det en dominoeffekt av 4 svindyra fälgar. Dom anser att jag är skyldig och ska betala. Allt jag kom dit för var att byta däck å så har jag mitt däckhotell där. Byte av däck tog mer än en timme pga att muntrar var skadade mm. Ingen frågade heller mig om nån buffert utan däckbyte som skulle kosta 300 blev nu 1600kr + fälgarna som föll i golvet 5800kr för att deras försäkring skulle kosta 25.000kr i självrisk så då gav mig ett erbjudande som skulle vara billigare. Har dom rätt att kräva det här? Bilen äger inte ens jag. Jag kör runt med den bara och står för hotellet. Vore så tacksam för svar. Uppgiven småbarnsmamma

• Svar på tråden Tappade fälgar i butik
  • Anonym (Xx)

Säkert en butik i centrala Sthlm. Varit utsatt för deras trams själv.

• Anonym (Xx)

Säkert en butik i centrala Sthlm. Varit utsatt för deras trams själv.

• Summerchild

Ja det går på IF skadeförsäkring puh. Jag har en 8 mån bebis som var i butiken när det small och klart jag skämdes. Dom försökte väl med att det skulle bli så billigt som möjligt för mig. Men såklart hur dumt hängde dom. På en piedestal i rad och den jag hade ner hängde inte i sin anordning helt fast. Nu hinner jag inte skriva mer men IF tar hand om rättegångar och om jag får rätt och inte behöver betala ens ifs självrisk :) trygg!

• Summerchild
    Anonym (12345) skrev 2018-04-13 19:13:08 följande:

Vore intressant att veta vilken butik det var och vilka fälgar, märke osv.

Var stod dom på en hylla, fastsatt på vägg?

Hur skadades dom?

västerås. Piedestal. 20papp st ca. Dyra jävlar :( en satt i en ram som skulle hålla upptill å nertill med gummi plattor men det saknades gummi på den upptill. Gled lätt ur fästet. Och ramla av och stötte till 3 andra fälgar på Piedestal. Får man verkligen hänga ut dom och säga butikens namn?
  • Anonym (12345)
    Summerchild skrev 2018-04-13 21:29:48 följande:
    västerås. Piedestal. 20papp st ca. Dyra jävlar :( en satt i en ram som skulle hålla upptill å nertill med gummi plattor men det saknades gummi på den upptill. Gled lätt ur fästet. Och ramla av och stötte till 3 andra fälgar på Piedestal. Får man verkligen hänga ut dom och säga butikens namn?
    Kanske vänta med att hänga ut dem det kanske löser sig bra ändå.
  • Nymphaea
    Summerchild skrev 2018-04-13 21:29:48 följande:
    Låter som att de varit medvållande i och med placeringen.

Lycka till!
  • Summerchild
    Nymphaea skrev 2018-04-15 00:15:12 följande:

Låter som att de varit medvållande i och med placeringen.

Lycka till!

Man kan ju tycka det!
  • Anonym (A3)

Betala absolut ingenting som har med deras fäljar att göra, deras fel och deras problem. Inte ditt.

Det där får dom ta med sitt eget försäkringbolag utan att blanda in dig.

• Anonym (Utanför boxen)
    Summerchild skrev 2018-04-12 22:46:34 följande:

Satt dåligt fästa fälgar i butik och om jag nu kom åt denna (kände inte) så blev det en dominoeffekt av 4 svindyra fälgar. Dom anser att jag är skyldig och ska betala. Allt jag kom dit för var att byta däck å så har jag mitt däckhotell där. Byte av däck tog mer än en timme pga att muntrar var skadade mm. Ingen frågade heller mig om nån buffert utan däckbyte som skulle kosta 300 blev nu 1600kr + fälgarna som föll i golvet 5800kr för att deras försäkring skulle kosta 25.000kr i självrisk så då gav mig ett erbjudande som skulle vara billigare. Har dom rätt att kräva det här? Bilen äger inte ens jag. Jag kör runt med den bara och står för hotellet. Vore så tacksam för svar. Uppgiven småbarnsmamma

Byt däckhotell. Bestrid fakturan. Varna andra för att använda däckhotellet då det låter som ett oseriöst företag.
  • Summerchild

Betalade ingenting. Dom orkade inte gå vidare med ärendet. Jag har bytt däckhotell. :)

• Anonym (Kolla)

Bvs i Västerås. Är det som fått sina fälgar tappade. Undrar hur det går för dom nu om dom fäster dom lite bättre vid upphängning.

Svar på tråden Tappade fälgar i butik