• Anonym (Li)

Tips på kläder som döljer magen?

Nej, tyvärr är jag inte gravid, utan bara fet.

Och har en stor mage som jag gärna vill dölja...

Nu när det börjar bli varmt ute så blir jag helt gråtfärdig, har inget vettigt att klä på mig alls!

Någon som har tips på somriga kläder som döljer magen så är jag väldigt tacksam!

Gärna konkreta råd och exempel på var kläderna går att köpa!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på kläder som döljer magen?
  • Tihi

Klänningar som är skurna precis under bysten och sen lösa nedtill funkar säkert. Maxiklänning tror jag det kallas. Finns säkert båda långa och korta. Tunika borde väl också fungera.

• Anonym (Emma)
    Tihi skrev 2018-04-13 15:27:22 följande:
    Klänningar som är skurna precis under bysten och sen lösa nedtill funkar säkert. Maxiklänning tror jag det kallas. Finns säkert båda långa och korta. Tunika borde väl också fungera.

Bra tips! Empireskärning kallas det, och det går att hitta både klänningar, tunikor, blusar och badkläder med den skärningen (En maxiklänning är väl en hellång klänning som inte är tillräckligt tjusig för att duga som balklänning, typ).
  • Meriall

Kolla på indiskas tunikor, de hade jag när jag var gravid och fick en sådan effekt så borde funka på vanlig mage också. Jättesköna i värmen :)

• Anonym (PCO-S)
    Anonym (Li) skrev 2018-04-13 15:24:30 följande:

Nej, tyvärr är jag inte gravid, utan bara fet.

Och har en stor mage som jag gärna vill dölja...

Nu när det börjar bli varmt ute så blir jag helt gråtfärdig, har inget vettigt att klä på mig alls!

Någon som har tips på somriga kläder som döljer magen så är jag väldigt tacksam!

Gärna konkreta råd och exempel på var kläderna går att köpa!

Tack på förhand!

Linne med väst.

Tröjor med skrynkel på magen.
Svar på tråden Tips på kläder som döljer magen?