• Anonym (Sofie)

Vad ska vi ha för dopfika?

Hej! Sonen ska döpas om 3 veckor och fortfarande vet vi inte vad vi ska ha för dopfika. Dopet kommer vara runt kl 13. Inga långväga gäster utan de som bor längst bort bor en halvtimme ifrån. Därav fika och ingen mat/middag.

Tips?

• Svar på tråden Vad ska vi ha för dopfika?
  • Anonym (Annabus)

Vid den tiden hade jag ändå bjudit på smörgåstårta även om det inte var långväga gäster. Därefter silviakaka i långpanna.

Det finns enkla smörgåstårtor att göra själv så kostnaden hålls nere.

Till det kaffe, te, saft samt vanligt vatten.

• Anonym (Oh my)

Det har gått bra långt när man inte kan komma på dopfika utan att behöva fråga på nätet...

Men jag håller med ovanstående.

• Anonym (Lunch)

Fast det är ju lunchtid. Spelar ingen roll om folk bor nära. Har man dop kring lunch så bjuder man enligt mig på lunch. Annars hade ni kunnat ha det klockan 15.30 liksom.

• Kusin Krakel

Några mjuka kakor, bullat, småkakor pch tårta?

Gillar du/barnets andra förälder att baka?

• Kusin Krakel

Nu fattade jag ts som att det inte skulle vara nåt matigt, men om det är då är ett alternativ men att det ska vara i fikastuk kan man ju ställa fram gott bröd och diverse olika pålägg förutom kakor och tårta.

• Erica94

Vi ska döpa vår dotter och tänker bjuda på smörgåstårta och fruktfat samt bröd. Utöver det ska vi bjuda på tårta och kakor/bullar.

Våra gäster har ungefär samma resväg som era, och vårt dop är 13.30. Vi resonerar ändå att vi vill bjuda på något vettigt till de gäster som kommer och firar den fina dagen med oss! Fika känns lite lite, framförallt när många äter lunch vid 13-tiden.

• viseversa

Tycker nog också att man bjuder på något matigt när man har dop runt lunch. Smörgåstårta är ju ett bra tips. Sen fika med tårta, bullar, kakor och kaffe efteråt.

• Whitehorse1979

Jag säger som de andra.

Jag hade också serverat något i matväg.

Smörgåsar med olika pålägg.
    Kycklingsallad.
    Smörgåstårta.
    Olika pajer med bröd och sallad.

Sen tårta och kakor.

Svar på tråden Vad ska vi ha för dopfika?