• Anonym (Hej)
    Äldre 15 Apr 11:13
    4724 visningar
    14 svar
    14
    4724

    VABB provanställning

    Hej jag är 3 mån in på min provanställning. Förutom 2 dagars magsjuka i februari så är jag alltid där. Har 3 småbarn och maken tar allrid vab. Nu är de så att vår dotter vart dålig hela helgen. Då vi har 2 pojkar också så har jag vart mest med dottern( vaken etc) och jag planerar att hålla dpttern hemma imorgon för hon har feber. Men min make måste åka bort med jobbet vilket innebär att jag måste vabba. Jag är nojig för de provanställning, kan dom avskeda mig om jag vabbar?? Blir isåfall max mån tis jag vabbar. Känner mig hemsk som ens skriver det här men jag vill verkligen stanna på det här jobbet!!!

  • Svar på tråden VABB provanställning
  • Anonym (Hej) Trådstartaren
    Äldre 15 Apr 12:05
    #3

    Okej va tråkigt att är så.

  • Anonym (Hej) Trådstartaren
    Äldre 15 Apr 12:17
    #6
    Carambolan skrev 2018-04-15 12:10:42 följande:

    Jag skulle väl iofs tycka att det var en riktigt sunkig arbetsgivare om jag, eller mina nya kollegor för den delen, fick sparken på grund av några vabbdagar. Är det ett kvalificerat arbete du har? Det är ju i många branscher både dyrt och tidskrävande att rekrytera och introducera ny personal.


    Vi är 3 anställda, det är inom glas industri. Vi styr våra bokningar rätt mycket själva. Den ansvariga är underbar på alla sätt och vis. Alltid väldigt förstående i allt. Skulle aldrig misstänka någon orättvisa på så sätt från hans sida. men som ni skrivrr man vet aldrig. Detta jobb är Enormt tidskrävande att lära ut någon ny.
  • Anonym (Hej) Trådstartaren
    Äldre 15 Apr 12:41
    #9
    OupaOupa skrev 2018-04-15 12:31:32 följande:

    Som AG bedömer jag kvalifikationer, inte VAB-dagar. Bra folk stannar!


    Jag jobbar verkligen häcken av mig. Tex i fredags var jag ebsam då båda kollegor var lediga, jag fick en kille från annan stad som gjorde ingeting. Jag tog emot 15 kunder och städade saamt förberede grejer fram till onsdag. Jag älskae mitt jobb!
  • Anonym (Hej) Trådstartaren
    Äldre 15 Apr 18:38
    #14
    Anonym (jepp) skrev 2018-04-15 16:21:38 följande:

    Jepp, dom kan avskeda dig för det/inte förlänga. Dom säger det inte rätt ut, men så är det  och det är jättevanligt!

    Det är för jäkligt att det ska behöva vara så, och man kan tänka allt möjligt som att -vill jag stanna på ett ställe som skulle avskeda mig om jag vabbade bla bla. Men i slutändan- ville jag ha jobbet så hade jag bett någon annan vabba. Mormor? Farmor? Nån granntant? Nån kompis el syskon el svägerska som är ledig den dan, nån föräldraledig? Såå jobbigt att be om, men jag hade gjort det... Nån kommer nappa TS! Lova en in gentjänst i efterhand (och håll det).


    Då får det vara så. Jag har ordnat tisdagen om hon är dålig. Men imorgon får.det bli så. Tyvärr.
Svar på tråden VABB provanställning