• Saltbönan

Jag dör inombords!

Att känna sig o vara ensam o rotlös måste vara ett av de jobbigaste känslor man kan ha.

Att inte vara lycklig o känna sig tillfreds är så jobbigt.

Jag är en väldigt social person o har alltid haft vänner. Jag har under min ungdom flyttat mkt o gjort mkt roligt. Har alltid byggt upp ett socialt nätverk men så fort jag har fått det bra så har jag av olika anledningar flyttat. Nu har jag bott på samma ställe o här har jag inte kunnat skaffa ett umgänge som jag gjort innan. Trivs inte riktig heller där jag bor då det är ett litet samhälle o jag är från en storstad.

Har två barn o separerad.

Mår rent utav skit o känner mig som en tickande bomb som bara vill explodera!

Är så glad över att jag har ett roligt jobb där jag har folk omkring mig så jag kan vara social där men sen när jag sitter där hemma o barnen är hos sin pappa så vill jag bara bort!! Långt bort!,

• Svar på tråden Jag dör inombords!
  • Hot Fuzz

Är barnen hos sin pappa varannan vecka? Jag vet hur det känns. Jag är uppvuxen med en psykiskt sjuk/ störd mamma dom fortfarande ger sig efter mig när hon har sina maniska utspel. Till skillnad från dig så har jag aldrig haft vänner eftersom jag nog uppfattas som lite "konstig". Eller så har jag bara haft otur.

Jag har några tips på vad du kan göra när dina barn är hos sin pappa.

Gör storkok och frys in så du inte behöver lägga tid på att laga middag när du har barnen.

Storstäda förrådet och sälj begagnade grejer på tradera/ blocket och tjäna en slant på köpet

Planera sommarsemester.

Ta ett bad och smörj fötterna

Kolla på massor av tvserier

Kolla in arkivet på svt play och frossai nostalgi

Du är inte ensam om att känna sig ensam och tom och ihålig inuti. Kram.

• Attraktiv

Du behöver frid inombords, vilket kräver tid, övning och att du försöker leva i nuet.

Kolla klipp med Prem Rewat eller Sath Guru på Youtube. Ex:

• Saltbönan

Ja barnen är hos sin pappa varannan vecka. Jag försöker sysselsätta mig när jag är själv men ibland far tankarna iväg o då blir det jobbigt.

Känner en stor klump ibland o vill göra som Ronja Rövardotter. Ställa mig på ett berg o bara skrika rakt ut min frustration.

• Meriall

Du kan inte ta en kväll och umgås med någon kollega när barnen är hos pappan? Bygga upp nytt nätverk med vänner. Eller dejta?

• Saltbönan

Ja det där om frid inombords stämmer bra! Precis det jag behöver! Jag har ett jobbigt bagage sen barndomen som har kommit ikapp mig nu o som jag måste bearbeta o jag vet inte hur. Allt detta har påverkat mig, min relation mm. Har inga nära goa människor att luta mig mot.

• Saltbönan

Jag har försökt att skapa nya vän relationer men det är svårt där jag bor. Det är ett litet samhälle där alla har sina vänner o känner alla. Lite trångsynta är dem enligt mig. Dejta är inte ngt jag gör nu. Inget jag orkar . Jag hittar på lite ibland med bekanta m det blir väldigt ytligt o det ger inte mkt.

Svar på tråden Jag dör inombords!