Dra ut tänder
Jag ska dra ut tänder pågrund av att jag ska få tandställning för mitt överbett och undrar hur det känns, är livrädd verkligen för att det ska göra ont eller kännas super obehagligt! Hur känns hela processen? Tell me!!
Jag ska dra ut tänder pågrund av att jag ska få tandställning för mitt överbett och undrar hur det känns, är livrädd verkligen för att det ska göra ont eller kännas super obehagligt! Hur känns hela processen? Tell me!!
Fin hjälp! Mina barn har dragit ut tänder, det gick jättebra - med bedövning - inga problem! Jag tyckte nog det var jobbigast som satt bredvid!
Dragit ut sex tänder. Fyra mjölktänder med intakta rötter just för tandställning (och för att de permanenta tänderna under saknades) och senare två visdomständer.
Fem av sex tänder har inte gjort ont alls att dra. Däremot har man ju lite ont efteråt. När bedövningen släpper. Mest tjorvigt tycker jag dock att det är med att gå och spotta blod.
Den ena tanden, en kindmjölktand nere gjorde dock lite ont att dra. Men inte farligt men där kändes det faktiskt.
Sen är det ju lite obehagligt, det knakar i huvudet och de får ju bruka en del våld. Huvudet får de hålla fast ordentligt medan de bänder med tången.
Men överlag, jag tycker det går bra.
Det ska inte göra ont, känns det något så ber du om att få mer bedövning. Det kan "knaka" och dra lite i huvudet men oftast går det ganska fort och sedan är tanden ute. Lite obehagligt är det ju men det är mest för att man vet vad det är som händer.
Efteråt hjälper det med värktablett och det läker ganska fort i munnen. Det jobbigaste i början efter en tandutdragning är när man äter och innan hålet gått igen ordentligt och det kommer in mat. Jag har dragit ut kindtand för tandställning och en visdomstand, båda i överkäken.
Jag har dragit ut alla mina tänder, nu satt mina väldigt löst men dom bedövar så du känner inget. Det kan däremot vara jobbigt ändå, har du friska tänder så blir det ju en del bändande och juckande fram och tillbaka, och man följer ju med, försök att sitta still.. Det kommer att gå bra.