Inlägg från: Anonym (69"-man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (69"-man)

Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?

Nu är våren här och kjolarna har äntligen kommit fram och med dem strumpbyxorna. Som man verkar detta plagg väldigt opraktiskt jämfört med stay-ups. Så kort och gott varför föredrar ni kvinnor strumpbyxor före stay-ups?

Det finns säkert de kvinnor som föredrar stay-ups eller stockings oxå. Ni är förståss välkomna att berätta varför oxå.

• Svar på tråden Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?
  • Anonym (69"-man)

Jag har inte möjlighet att utföra några sådana experiment. Vad händer kanar stay-upsen ner?

• Anonym (69"-man)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-16 10:09:58 följande:

Haha, ja eller hur?!

Stay-ups är förmodligen det mest obekväma och osköna plagg jag någonsin burit. Strumpbyxor däremot går bra.

Sedan har ju inte vi kvinnor kläder på oss för att det ska vara sexigt för i första hand utan för att vi själva ska känna oss bekväma och snygga.

Stay-ups känns mer som något jag skulle ta på mig i sexuella sammanhang om mannen önskade sig det. Men gå omkring med en hel dag, nej tack!

Ok tack för utförligt svar :D
  • Anonym (69"-man)
    OlgaElvira skrev 2018-04-16 10:22:21 följande:

Varför inte, vad hindrar dig?

Ja, de glider ner, silikonbandet ger hudirritation, för att de ska sitta upp någon längre stund behöver man välja ett märke som sitter åt rejält, med svullnad och blodstockning som följd.

Men jag har förstått att vissa män ser stay-ups som Guds gåva till männen, helt ok om de väljer att bära dem själva.

Först och främst för att de sociala konventionerna begränsar mig, då män i kvinnokläder är stigmatiserade. Detta stigma skulle påverka mitt yrkesliv och eftersom det inte är en sann del av min personlighet så är det inte min strid att leda. Man måste tyvärr välja sina strider.

Visst är stay-ups sexiga men det är inte det egentliga skälet till min fråga. Jag är både gammal och förståndig nog att förstå att bekvämlighet är mycket viktigare än att vara sexig.
  • Anonym (69"-man)
    Anonym (M) skrev 2018-04-16 10:47:20 följande:

Eftersom du lagt tråden i leksaker/hjälmepdel - sex och samlevnad så förstår man din syn på stay ups. Men nej, skulle gissa att de allra flesta kvinnor finner strumpbyxor mer praktiska. Som andra påpekat håller de upp bättre helt enkelt. Skulle jag gå runt hela dagarna i stay ups skulle jag ständigt behöva gå och dra upp de. Reserverar stay ups för sexigare stunder hemma eller om jag ska iväg på en mysig middag eller mingelfest där jag vet att jag inte kommer vara uppe och gå runt alltför mycket. Gillar stockings också rätt mycket, med strumpebandhållare. Men de som säljs i kedjorna idag är egentligen mest till för att se sexiga ut och spännena gjorda av dålig plast som inte håller så bra. De mer rejäla spännena (ofta i metall) som fanns förut är svåra att få tag på idag om man inte specialbeställer (och priset därefter). 

Jag förnekar inte att jag tycker att stay-ups är sexigt men det är inte skälet till att tråden ligger här utan möjligheten att skriva annonymt.

Jag förstår att vara sexig inte är en prioritet för många när de väljer kläder, vilket är helt Ok! Däremot så verkar det krångligt med strumpbyxor långt upp på magen när en tjej ska på toa framförallt. Helt enkelt omständligt. Med stay-ups så är det bara trosorna som behöver ner vilket förefaller mycket enklare. Det var så jag kom att tänka på det.
  • Anonym (69"-man)
    Gaskarl skrev 2018-04-16 13:44:28 följande:

Fast vi män, många iaf, har långkalsonger på vintern. Är det så bökigt?

Va?!? Hur har du kommit fram till att jag menat något liknande? Det är inte bögigt att ha strumpbyxor heller. Jag är så krass att de två saker som är bögiga är att du som man förälskar sig i män och föredrar män som sexpartner.
  • Anonym (69"-man)

@Gaskarl

LOL dyslexin slog till där! Man läser nog vad man vill.

Ja jag tycker det är väldigt bökigt med långkalsonger. Samtidigt så tycker jag inte att jämförelsen blir helt korrekt då det inte finns något enklare alternativ.

Svar på tråden Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?