Inlägg från: Anonym (Turid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Turid)

Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?

Anonym (69"-man) skrev 2018-04-16 09:48:43 följande:

Nu är våren här och kjolarna har äntligen kommit fram och med dem strumpbyxorna. Som man verkar detta plagg väldigt opraktiskt jämfört med stay-ups. Så kort och gott varför föredrar ni kvinnor strumpbyxor före stay-ups?

Det finns säkert de kvinnor som föredrar stay-ups eller stockings oxå. Ni är förståss välkomna att berätta varför oxå.

Strumpbyxor har man för att man fryser annars. Dessutom, om kjolen/klänningen är kort kan det hända att kanten på stay-upsen syns vilket ger ett vulgärt intryck.
  • Anonym (Turid)
    Gaskarl skrev 2018-04-16 10:11:08 följande:

Även fast jag är man så tror jag att kvinnor, precis tvärtemot vad TS anser, tycker strumpbyxor är mer praktiska än stay-ups.. Jag tror dessutom att strumpor och stay-ups tyvärr fått en stämpel som "porrkläder" av kanske förståeliga anledningar. Dock verkar det som att stay-ups har en liten renässans..

Stay-ups kan vara praktiskt, när det blivit tillräckligt varmt, eftersom det blir mindre krånglande när man ska på toa plus att man inte behöver bry sig om hur passformen i grenen är. Har jag stay-ups till vardags är det "osynliga" hudfärgade.
  • Anonym (Turid)
    Gaskarl skrev 2018-04-16 10:48:11 följande:
    Det får faktiskt inte se billigt eller vulgärt ut.
    Nej, Jag köper hellre en storlek större än jag egentligen borde och har dem högt upp. Som sagt tycker jag alltid att det är krångligt med strumpbyxor när man ska på toa och grenen har en tendens att sno sig. Därför tycker jag egentligen att stay-ups är bekvämast. Plus, om man har stay-ups av samma färg och märke behöver man bara slänga den ena om man får ett hål på benet.

Däremot är jag frusen av mig och så här års är strumpbyxor varmare.
  • Anonym (Turid)
    Anonym (M) skrev 2018-04-16 11:05:23 följande:
    Det är sant, stay ups är sköna på det sättet! Allt som innebär mindre krångel vid toabesök är ett plus, haha. Jobbigaste plagget som finns är jumpsuits/rompers som inte har öppning i grenen, så man måste sitt helt naken på toan Drömmer

Men undrar bara, om du köper större storlek, åker de inte ner? Hur lång är du? Börjar misstänka att stay ups kanske inte vill stanna på mig pga hur lång jag är. Isåfall är det ju lätt värt att leta upp någon "tall" kollektion online och beställa hem.
    Jag är kanske lite mellan två storlekar. Har ofta stlk 36/small i kläder men köper stay-ups i medium.
  • Anonym (Turid)
    Gaskarl skrev 2018-04-16 11:50:00 följande:
    Härligt inställning hos en ung kvinna.
    Är samma inställning hos en medelålders kvinna också härlig? Har känt så sedan jag var 20, men bor nu i den norra delen av Sverige och här är det rysligt kallt alldeles för länge under året.
  • Anonym (Turid)
    Anonym (69"-man) skrev 2018-04-16 15:20:10 följande:

@Gaskarl

LOL dyslexin slog till där! Man läser nog vad man vill.

Ja jag tycker det är väldigt bökigt med långkalsonger. Samtidigt så tycker jag inte att jämförelsen blir helt korrekt då det inte finns något enklare alternativ.

Fast långkalsonger är inte gjorda av så ömtåligt material som nylon.
Svar på tråden Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?