Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?
Varma dagar blir det svalare under kjolen med stay-ups. Och de kanar inte ner sådär jobbigt och obekvämt i grenen som nylonstrumpbyxor brukar göra. Går det en maska i strumpbyxorna så måste de kastas, men med stay-ups så behöver man bara kasta det ben som maskan gått i. Behöver man byta trosor, t.ex. pga härlig sexlek etc , så måste man först trixa av sig strumpbyxorna; med stay-ups under så är det bara att ta av/byta trosorna och stay-upsen sitter bekvämt kvar på, vilket sparar både tid och krångel. Stay-ups är betydligt smidigare vid toalettbesök. Har jag strumpbyxor ist för stay-ups så kan inte min partner heller fingra mig så härligt spontant och busigt under kjolen som han brukar göra; därför så är stay-ups oslagbart i frågan.
... Jag bär stay-ups året runt, och även under mina arbetskläder. Ibl har jag tom. kombinerat dem med strumpebandshållare för att sas. förgylla min arbetsdag, fast ingen annan vet.
Jag har även stay-ups under mina mc-kläder eftersom de skapar en barriär mellan min hud och mc-byxorna vilket gör att det blir mindre klibbgt/svettigt sommartid. ... Jag sätter mina stay-ups precis ovanför där låren är som bredast, och då sitter de bra uppe hela dagen. Möjligtvis att jag rättar till dem ca 2 cm efter en hel arbetsdag med mycket spring, men det är isf ett ickeproblem. ... Favoritfärgerna är lätt solbruna och svarta. ... Med vänlig hälsning, Pentra