• Pentra

Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?

Varma dagar blir det svalare under kjolen med stay-ups. Och de kanar inte ner sådär jobbigt och obekvämt i grenen som nylonstrumpbyxor brukar göra. Går det en maska i strumpbyxorna så måste de kastas, men med stay-ups så behöver man bara kasta det ben som maskan gått i. Behöver man byta trosor, t.ex. pga härlig sexlek etc , så måste man först trixa av sig strumpbyxorna; med stay-ups under så är det bara att ta av/byta trosorna och stay-upsen sitter bekvämt kvar på, vilket sparar både tid och krångel. Stay-ups är betydligt smidigare vid toalettbesök. Har jag strumpbyxor ist för stay-ups så kan inte min partner heller fingra mig så härligt spontant och busigt under kjolen som han brukar göra; därför så är stay-ups oslagbart i frågan. ... Jag bär stay-ups året runt, och även under mina arbetskläder. Ibl har jag tom. kombinerat dem med strumpebandshållare för att sas. förgylla min arbetsdag, fast ingen annan vet. Jag har även stay-ups under mina mc-kläder eftersom de skapar en barriär mellan min hud och mc-byxorna vilket gör att det blir mindre klibbgt/svettigt sommartid. ... Jag sätter mina stay-ups precis ovanför där låren är som bredast, och då sitter de bra uppe hela dagen. Möjligtvis att jag rättar till dem ca 2 cm efter en hel arbetsdag med mycket spring, men det är isf ett ickeproblem. ... Favoritfärgerna är lätt solbruna och svarta. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Pentra
    Anonym (Olika) skrev 2018-04-17 13:55:32 följande:
    Jag har inte sex, men jag kan förstå att stay ups funkar bättre om man vill "leka" så där som du beskriver, eller om man vill ha ett samlag spontant någon gång när man inte är hemma i sängkammaren. Stay ups är kanske mera attrahernde för partnern också?

Jag har ofta stay-ups på mig även till vardags, som sagt, för att jag trivs med dem av olika anledningar. De är nog i viss mån attraherande för min vän med förmåner, men min sambo vill helst ha mig naken. ... Med vänlig hälsning, Pentra
Svar på tråden Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?