Äldre partner vill inte ha fler barn
Jag skriver detta inlägg med sorg, besvikelse och förtvivlan. Jag är en tjej på 27 år och min partner är 46 år. Han har sen tidigare 4 barn med olika mammor. När han träffade mig så blev det oftast bråk om barnfrågan eftersom jag vill ha men inte han. Till slut sa han att han är inte omöjlig med fler barn, vilket så klart lugnade mig. Men kände mig aldrig riktigt säker på det han sa ändå. Vi har ändå varit tillsammans i 3 år men känt varandra i många år innan det.
Så närmast igår pratade vi lugnt om barn igen. Vi har samma mål övrigt i livet men inte barn. Nu sa han att han var färdig med barn. Då han nästan nyss har blivit farfar. Han sa att bollen ligger hos mig. Ska jag va kvar så blir jag barnlös annars måste jag släppa honom om jag vill ha barn i framtiden, sa han. Och det gjorde så otroligt ont i bröstet på mig. Jag har fått precis allt som jag har önskat mig med honom, hur snäll och underbar han är!
Egentligen vet jag inte vart jag ville komma med detta utan ville mest ventilera ut då det känns otroligt orättvist i livet. Mannen jag älskar som mest måste jag släppa! Tänk er den känslan.