Hundvakt
För ett tag sedan köpte min dotter två chihuahuavalpar pga att det ibland kan bli ensamt för äldsta barnbarnet pga helgboende med pappan mm. Hon frågade mig om jag kunde hjälpa till med hundarna ibland om de ska göra saker och jag sa ja. Några veckor senare så kom hon på idén att åka till sin bror över helgen med sin nya kille, barn och hundar så att alla skulle få träffas så hon ringde upp honom och sa att de tänkte hälsa på och han sa okej men så fort hon nämnde hundarna så säger han att det inte går. Detta ledde till ett jättebråk mellan mina barn och både anklagade varandra för att vara själviska mm och till slut så blev det så att istället för att åka fredag - söndag så blev de tvungna att åka fram och tillbaka på lördagen och kunde inte ens gå ut och äta middag utan fick köpa McDonalds och äta i bilen pga att hundarna inte får vara i min sons bostad. Min dotter hade tänkt att åka dit många gånger i sommar eftersom det är lite som ett sommarparadis men nu blir det istället så att om de ska åka så måste hundarna stanna hemma och då kan hon bara åka när jag är ledig och då blir det jag som får ta hand om dem vilket gör att jag blir väldigt låst hemma. Det som är extra tråkigt är att min sons barn inte har syskon så det hade såklart varit jättebra för barnet att få ha hund men nu verkar det som att det är totalt uteslutet. Hur har ni andra som har hund gjort med semestrar och hur gör ni om ni reser utomlands?