• babytjejen

Uteblivet missfall?

Fick denna morgon ett uteblivet missfall bekräftat, har tagit en mifegyne hos barnmorskan o ska imorgon bitti ta cytotec.

Någon som gått igenom detta o vet vad som väntas. Min graviditet avstannade i v6. Hur mkt blöder man o hur ont gjorde det för er? Är nog mest smärtan jag är rädd för o om det är mkt obehagligt när klumparna börjar komma...

Efter 3 års försök så slutar det så här..är snart 39 så vet inte om vi får någon mer chans så det gör ju att det känns extra tufft med....o smärtan att veta att mitt barn verkligen ville ha ett syskon...

• Svar på tråden Uteblivet missfall?
  • Anonym (Anna)

Vad betyder uteblivet?

• babytjejen

Att fostret har dött men kroppen inte stött ut det..även kallat missed abortion...

• Anonym (Anna)

Okej då hänger jag med.

Jag har varit med om missfall och det blöder och gör ont. Vid vanliga missfall såg det ut som mens. De två gånger jag hade missfall efter olycka forsade det ut blod i två veckor. Jag fick byta binda en gång i timmen de första dagarna. Jag har också haft två stycken som återbildades i kroppen.Då kommer inget blod och det gör inte ont. Det enda som sker är att symtomen rätt.

snabbt avtar mer och mer och sen en dag kommer äl och sen normal mens.

Hur din kropp kommer reagera går inte att förutsäga. Alla är olika. Det kan komma ut snart eller om flera veckor eller återbildas. Kroppen sköter själv om allt.

• Pau0026

Jag fick min missed abortion bekräftat i torsdags 26/04, var i vecka 12 då men embryot slutade växa i vecka 6. Fick remiss för att få hjälp med medicin eller skrapning eftersom min kropp inte hade reagerat. Men igår kom det igång av sig själv. Vill inte skrämma upp dig men detta hände mig: Hade inte så ont men det kom mycket blod, första stora klumpen var lika stor som en tennisboll, då blev jag rädd. Det forsade blod. Slutade aldrig. Nästa stora klump kom och då bestämde vi oss att åka in till akuten. Vid entrén till sjukhuset kom nästa stora klump och då var jag svimfärdig. Fick hjälp på en gång av läkare som såg att jag hade förlorat mycket blod. De såg att jag hade rester kvar och de bestämde att operation var det bästa. De skrapade och fick stanna över natten för att mitt blodtryck var nere på 60/40 och blodvärdet var 90. Är hemma nu men är väldigt chockad och ledsen.

• babytjejen
    Pau0026 skrev 2018-04-29 19:59:43 följande:

Jag fick min missed abortion bekräftat i torsdags 26/04, var i vecka 12 då men embryot slutade växa i vecka 6. Fick remiss för att få hjälp med medicin eller skrapning eftersom min kropp inte hade reagerat. Men igår kom det igång av sig själv. Vill inte skrämma upp dig men detta hände mig: Hade inte så ont men det kom mycket blod, första stora klumpen var lika stor som en tennisboll, då blev jag rädd. Det forsade blod. Slutade aldrig. Nästa stora klump kom och då bestämde vi oss att åka in till akuten. Vid entrén till sjukhuset kom nästa stora klump och då var jag svimfärdig. Fick hjälp på en gång av läkare som såg att jag hade förlorat mycket blod. De såg att jag hade rester kvar och de bestämde att operation var det bästa. De skrapade och fick stanna över natten för att mitt blodtryck var nere på 60/40 och blodvärdet var 90. Är hemma nu men är väldigt chockad och ledsen.

OH, det måste vara en hemsk upplevelse,hoppas du fått hjälp o har någon du kan prata med. Jag hade tur o gick igenom ett väldigt skonsamt missfall men hade läst mkt om liknande fall som dina så var lite rädd inför att ta cytotecen. Hoppas du o din kropp återhämtar sig bra...massa kramar från mig <3
  • Pau0026
    babytjejen skrev 2018-04-30 04:58:51 följande:

OH, det måste vara en hemsk upplevelse,hoppas du fått hjälp o har någon du kan prata med. Jag hade tur o gick igenom ett väldigt skonsamt missfall men hade läst mkt om liknande fall som dina så var lite rädd inför att ta cytotecen. Hoppas du o din kropp återhämtar sig bra...massa kramar från mig <3

Har fått mycket hjälp av sambon och familj. Önskar jag hade kunnat skrapa på en gång och slippa det här. Hade också läst en massa skräckhistorier och var orolig det kunde hända mig... tyvärr blev det så.

Vilken tur att det gick bra för dig. Stor kram
Svar på tråden Uteblivet missfall?