Pau0026 skrev 2018-04-29 19:59:43 följande:
Jag fick min missed abortion bekräftat i torsdags 26/04, var i vecka 12 då men embryot slutade växa i vecka 6. Fick remiss för att få hjälp med medicin eller skrapning eftersom min kropp inte hade reagerat. Men igår kom det igång av sig själv. Vill inte skrämma upp dig men detta hände mig: Hade inte så ont men det kom mycket blod, första stora klumpen var lika stor som en tennisboll, då blev jag rädd. Det forsade blod. Slutade aldrig. Nästa stora klump kom och då bestämde vi oss att åka in till akuten. Vid entrén till sjukhuset kom nästa stora klump och då var jag svimfärdig. Fick hjälp på en gång av läkare som såg att jag hade förlorat mycket blod. De såg att jag hade rester kvar och de bestämde att operation var det bästa. De skrapade och fick stanna över natten för att mitt blodtryck var nere på 60/40 och blodvärdet var 90. Är hemma nu men är väldigt chockad och ledsen.
OH, det måste vara en hemsk upplevelse,hoppas du fått hjälp o har någon du kan prata med. Jag hade tur o gick igenom ett väldigt skonsamt missfall men hade läst mkt om liknande fall som dina så var lite rädd inför att ta cytotecen. Hoppas du o din kropp återhämtar sig bra...massa kramar från mig <3