• Anonym (Urdåligt!)

Det här med namn på konsertbiljetter

En stor stjärna som kommer hit i sommar kräver ett namn på biljetterna för att undvika att dom säljs på svarta marknaden. Jag ser bara problem med det och gillar inte överförmynderiet då ingen tvingar dig att köpa biljetter till högre pris på gatan eller internet av en främling om det skulle vara slutsålt.

Ponera att en pappa har köpt biljetter i sitt namn för att gå dit med barnen och han blir sjuk men nu kan inte mamman gå med barnen för att hon har ett annat namn. Besvikna barn och tusentals kronor bortkastade.

Man skulle själv gå men får förhinder och nu kan ingen gå för att biljetterna har fel namn. Tusentals kronor bortkastade.

Man vill ge bort biljetterna i present men dom har fel namn så det går inte. Tusentals kronor bortkastade.

En familj har köpt fyra biljetter i en persons namn som inte kan gå och nu kan ingen i familjen gå för att namnet inte stämmer. Tusentals kronor bortkastade.

Det var ett axplock vad som kan hända som gör att man inte kan använda biljetterna som man har betalat tusentals kronor för och nu får kasta bara för att dom är kopplade till ett namn. Är det fler än jag som tycker att det är vansinnigt att dom börjar kräva namn på konsertbiljetter?

• Svar på tråden Det här med namn på konsertbiljetter
  • Anonym (5)

Ja, det kan bli bekymmer med namn på biljetterna.

Men jag tycker fördelarna överväger nackdelarna.

• Anonym (123)

Bäst du stannar hemma.

• Anonym (Urdåligt!)
    Anonym (5) skrev 2018-04-16 19:29:36 följande:

Vad är fördelarna menar du?
    Anonym (123) skrev 2018-04-16 19:29:49 följande:
    Bäst du stannar hemma.
    För att jag inte sväljer alla dumheter med hull och hår?

• sebbe420
    Anonym (5) skrev 2018-04-16 19:29:36 följande:

Vilka är fördelarna då?
  • Lovatic91

Har endast får visa leg när det är meet and great. Annars så behöver man inte bevisa nåt

• Whitehorse1979

Finns bara fördelar men den största är att puckon inte bara kan köpa på sig för att sen sälja vidare.

Ponera att en pappa har köpt biljetter i sitt namn för att gå dit med barnen och han blir sjuk men nu kan inte mamman gå med barnen för att hon har ett annat namn. Besvikna barn och tusentals kronor bortkastade.
    Då går han dit och hem igen..problemet löst.

Man skulle själv gå men får förhinder och nu kan ingen gå för att biljetterna har fel namn. Tusentals kronor bortkastade.
    Jag har bokat i mannens namn...inga bekymmer och han har inte ens varit med.

Man vill ge bort biljetterna i present men dom har fel namn så det går inte. Tusentals kronor bortkastade.
    Skriv mottagarens namn.

En familj har köpt fyra biljetter i en persons namn som inte kan gå och nu kan ingen i familjen gå för att namnet inte stämmer. Tusentals kronor bortkastade.
    Se ovan.

Måste vara jobbigt att se allt så negativt.

• Mom2be262

Jag köpte till konsert med de reglerna, 1 år i förväg. Blev gravid med BF ca 2 veckor efter men fick överlåta biljetterna till min sambo istället (de va köpta i mitt namn)

Läs lite om svarta marknaden är mitt tips, jag orkar inte förklara!

• Anonym (Urdåligt!)
    Whitehorse1979 skrev 2018-04-16 19:43:41 följande:
    Finns bara fördelar men den största är att puckon inte bara kan köpa på sig för att sen sälja vidare.

Då går han dit och hem igen..problemet löst.

Jag har bokat i mannens namn...inga bekymmer och han har inte ens varit med.

Skriv mottagarens namn.

Se ovan.

Måste vara jobbigt att se allt så negativt.
    Men det går ju att begränsa hur många biljetter man får köpa. Och _så_ stort problem kan inte den svarta marknaden utgöra att man måste begränsa folk så här.

Det är inte så lätt att gå till arenan och hem igen man ligger på sjukhus t ex. Alla sjukdomar är inte lite snuva.

Har du och din man samma efternamn om det nu inte är något bekymmer?

Jag kanske kommer på i efterhand att jag vill ge bort biljetterna till mina syskonbarn för att jag behöver åka på en tjänsteresa vid konserten t ex.

Måste vara jobbigt att svälja alla dumheter dom kommer på som en nickedocka.

• Whitehorse1979
    Anonym (Urdåligt!) skrev 2018-04-16 19:49:32 följande:
    Men det går ju att begränsa hur många biljetter man får köpa. Och _så_ stort problem kan inte den svarta marknaden utgöra att man måste begränsa folk så här.

Det är inte så lätt att gå till arenan och hem igen man ligger på sjukhus t ex. Alla sjukdomar är inte lite snuva.

Har du och din man samma efternamn om det nu inte är något bekymmer?

Jag kanske kommer på i efterhand att jag vill ge bort biljetterna till mina syskonbarn för att jag behöver åka på en tjänsteresa vid konserten t ex.

Måste vara jobbigt att svälja alla dumheter dom kommer på som en nickedocka.

Uppenbarligen är det ju det.

Nu målar du ju fan på väggen.

Vad är en konsert om ens man ligger på sjukhuset undrar jag då?

Nej, det har vi inte.
    Har aldrig behövt visa leg ändå så.

• Anonym (Urdåligt!)
    Whitehorse1979 skrev 2018-04-16 19:52:17 följande:

Uppenbarligen är det ju det.

Nu målar du ju fan på väggen.

Vad är en konsert om ens man ligger på sjukhuset undrar jag då?

Nej, det har vi inte.
    Har aldrig behövt visa leg ändå så.

Nu är ju inte alla som ligger på sjukhus döende och om en i gruppen ligger inne för låt säga ett brutet ben så betyder ju inte det att alla andra ska behöva sitta hemma och deppa istället för att gå på konserten.

Om du nu har haft biljetter där namn krävs och dom inte har kollat leg så har du haft tur. Hade dom kollat och du hade haft fel namn och inte "biljettägaren" var med dig så hade du inte fått gå in. Tror knappast att du hade suttit här och raljerat om hur bra det är att konsertbiljetter är personliga då.
Svar på tråden Det här med namn på konsertbiljetter