Anledning till att hoppa över balen
Hej!
Det är såhär att i sommar ska jag ta studenten, där med kommer balen. Just nu har inte jag/ min familj den ekonomin som behövs för att vara med, inte ens för det nödvändigaste som klänning eller biljett. Utöver det kommer ju även saker som sminkning, håruppsättning som de i klassen vill att man ska boka tillsammans. Då lägger jag hellre de pengarna på studenten som på mössa och studentklänning. Jag är heller inte den person som tycker balen är något roligt utan får istället en ångest/stress av allt som kommer behövas fixas men har försökt förklara det för klasskompisar men ändå försöker de övertala mig. Är någon som har svårt att säga nej. Har också blivit frågad till balen så det är inget "problem", men som skrivit har varken ekonomin eller psyket inställt på det.
Så vad kan jag komma med bra ursäkter till varför jag inte kan gå utom att säga; Nej, jag är pank just nu (de flesta i min klass har jobb/ rika familjer som kan lägga ut pengar på balen)
//Simone
Du kan ju säga att du inte gillar ståhejet med bal eller att ni planerat annat firande med släkten samtidigt eller nåt.