• Mekonium

Framdäck nxt90

Tänkte lägga denna i pappagruppen för jag misstänker att det finns fler pappor som är irriterade på att hjulen till nxt90 består av, grovt förenklat - två påträdda kondomer. Och borde således endast framföras inomhus.

(Menar inget illa ti?l kvinnor som har bra koll, tänkte bara att svarsoddsen var något högre däe)

Punktering på två däck samtidigt fick mig att beställa hem nya däck. Bak gick kanon, där funkar den dimension som står på däcken jag beställde men framdäcken blev det värre med.

Dom skriver själva att det är 10x2 vilket är en sanning med modifikation. Själva hållaren för hjulet är 10x2 men en efterhandskonstruktion av, gissningsvis ekonomiavdelningen - resulterade i en fet bult som gör att 10x2 inte får plats eftersom det bara finns 23cm utrymme totalt. Sopigt.

Är det någon som har tips på schyssta däck fram till nxt90 som det står ex continental, nokian eller annat riktigt märke på som är 10x2 men bara 23cm i diameter?

(10x2 betyder ju nornal en diameter på 25cm)

Vet att det finns punkteringsfritt men vi vill ha "riktiga" däck att montera dit. Gärna svarta men funktion går före form och inget som det står emmaljunga på.

Det är ju 2018 så jag får väl passa på att be om ursäkt om någon blev kränkt.

(Kvinnor, män, ekonomer, dyskalkylister mfl)

Svar på tråden Framdäck nxt90