• Leopardtoffla

Missbruk.

Har de så jävla jobbigt hemma just nu. Ja kan inte ens dra allt för de har pågått länge men eskalerat sen vi fick barn.

Dagen då ja kissa på stickan å va gravid va ja så jävla glad å bara vänta på att få berätta för min karl. Ville göra de face 2 face med nån present istället för å ringa.

Under dagen tänkte ja bara på hur han skulle reagera men även på hans mamma. Hur tusan skulle de bli med henne å hennes missbruk. Ja litar inte på henne men killen gjorde det. Å hur ska man göra med barnvakt i framtiden mm. Många frågor.

Kvällen kom å vi käka middag å ja skulle ge han 2 haklappar med i? dad & i ? mom på. Men ja hann inte då habs pappa ringde arg över att hon va full igen. Han va tvungen å åka dit. Å han va borta länge. Ja låg bara hemma å va så ledsen över att ja inte fick dela med mig av lyckan å ännu en gång blev påmind om hur hon påverkar oss då han va så medberoende å alltid var iväg så fort de hände något.

Vi väntade ett tag med å berätta för nära å kära men tänkte att när vi väl gör de kanske hon tar sig samman å slutar dricka. Men ikke. Å de blev bara värre med.

Idag har vi sagt upp kontakten med henne för att hon dricker mer å mer å vi tror även att de är tabletter inblandat.

Hon har vart påverkad med barnen men killen min märkte de å skicka ut na.

De bad hon om ursäkt för dagen efter men då vi pratar om det idag förnekar hon de totalt & blir arg på oss för att vi i stort sett hittar på.

Sambon har sagt att hon måste söka vård pga att vi inte litar på henne å för att hon ska få ha barnen så kräver vi de. Det är inget hon tänker göra men kommer å bråkar med oss för att hon inte får ha dom.

Hon börjar påpeka vårt föräldraskap, trycker ner mig för den jag är å hotar med att anmäla oss till soc om vi gör orosanmälan på henne. Å då ska hon bara hitta på nåt om oss har hon sagt, bara för att.

Hon har kommit hit 4 gånger fast vi sagt att hon inte är välkommen så hon respekterar oss inte alls.

Puh blir matt av å skriva å tänka på allt.

Hur ska vi göra !? Vi kräver behandling men hon vägrar. Därför har vi sagt upp kontakten för att inte stötta missbruket å inte va medberoende, hålla upp fasaden. Men de hjälper ju inte då hon ndå kommer å bara öppnar dörren. ( har den alltid låst men på nå vänster har hon kommit då vi aläppt in nå gäst å inte låst igen) som att hon står å kikar å väntar. A ja vet inte ja..

• Svar på tråden Missbruk.
  • Mortiscia

Fortsätt att neka henne umgänge så länge hon inte söker hjälp. Ni måste sätta barnens bästa först. Skit i allt hon vräker ur sig, det är bara elakheter utan grund. Jag förstår att det är tungt att ha hot om soc mot sig men spela in sådana hot om ni kan så det finns bevis på hur hon håller på. Fortsätt hålla dörren låst. Jag förstår inte hur du menar att hon ändå kommer in? När era bekanta har gått får ni väl se till att låsa direkt? Eller är det ett trapphus? Isf är det ju bara att låta bli att öppna och i värsta fall ringa snuten om hon kommer och bankar.

• Leopardtoffla
    Mortiscia skrev 2018-04-19 21:07:18 följande:

Fortsätt att neka henne umgänge så länge hon inte söker hjälp. Ni måste sätta barnens bästa först. Skit i allt hon vräker ur sig, det är bara elakheter utan grund. Jag förstår att det är tungt att ha hot om soc mot sig men spela in sådana hot om ni kan så det finns bevis på hur hon håller på. Fortsätt hålla dörren låst. Jag förstår inte hur du menar att hon ändå kommer in? När era bekanta har gått får ni väl se till att låsa direkt? Eller är det ett trapphus? Isf är det ju bara att låta bli att öppna och i värsta fall ringa snuten om hon kommer och bankar.

Forsätter neka men hot å elakheter kommer hela tiden varierat med gulliga sms å hjärtan..

Om sambons pappa eller syster kommit så låser de inte dörren efter sig, å då kommer hon helt plötsligt 10 min efter. Hon bor i närheten så känns som hon ofta är å har koll om de e nån annan här. Nu låser ja jämt å har fördraget. Så trist att behöva bo så..
  • LFF

Vad ska ni göra orosanmälan på henne för? Har hon hemmavarande barn eller vad är det frågan om?

Sen är det väldigt svårt att läsa en text som har så mycket stavfel och konstigheter i sig.

• Mortiscia
    Leopardtoffla skrev 2018-04-23 09:21:28 följande:
    Forsätter neka men hot å elakheter kommer hela tiden varierat med gulliga sms å hjärtan..

Om sambons pappa eller syster kommit så låser de inte dörren efter sig, å då kommer hon helt plötsligt 10 min efter. Hon bor i närheten så känns som hon ofta är å har koll om de e nån annan här. Nu låser ja jämt å har fördraget. Så trist att behöva bo så..
    Fortsätt ändå. Det där är ett klassiskt tillvägagångssätt: Om jag inte kan hota så kanske jag kan lirka, nähä det fungerade inte så nu blir jag arg och hotar igen.

Ni har ingen anledning att låta barnen umgås med en alkoholist. Om någon ifrågasätter kan du ju jämföra det med hur det hade varit om det inte var en släkting utan bara en bekant. Lämpligt umgänge? Nej du...

Och påminn folk om att låsa! Var på vakt vid dörren när det kommer folk, fråga när de kommer in om de låst dörren, se till att alltid låsa själva också. Hon. Ska. Inte. In.

Jättetrist att behöva låsa in sig men du behöver inte ha fördraget tycker jag. Hon ska inte diktera era liv på det sättet.

Du och din sambo verkar iaf vara på samma linje och det är jättebra! Var beredd på att det kanske inte löser sig, hon kanske inte alls inser att hon måste ha hjälp eller så vägrar hon ändå pga stolthet osv. Andra släktingar kan börja ifrågasätta osv och då får ni vara starka! Påpeka gärna det där jag skrev om alkisar, då brukar folk fatta till slut. Dessutom, worst case om hon är onykter kring barnen? Hon kanske tappar ett av dem, hon kanske snubblar och ramlar över dem, hon kanske välter omkull något som går i tusen bitar på golvet? Ingen överhängande risk så klart men ändå. Och i vilket fall, är det där ett beteende man vill utsätta sina barn för? Nej!
Svar på tråden Missbruk.