Leopardtoffla skrev 2018-04-23 09:21:28 följande:
Forsätter neka men hot å elakheter kommer hela tiden varierat med gulliga sms å hjärtan..
Om sambons pappa eller syster kommit så låser de inte dörren efter sig, å då kommer hon helt plötsligt 10 min efter. Hon bor i närheten så känns som hon ofta är å har koll om de e nån annan här. Nu låser ja jämt å har fördraget. Så trist att behöva bo så..
Fortsätt ändå. Det där är ett klassiskt tillvägagångssätt: Om jag inte kan hota så kanske jag kan lirka, nähä det fungerade inte så nu blir jag arg och hotar igen.
Ni har ingen anledning att låta barnen umgås med en alkoholist. Om någon ifrågasätter kan du ju jämföra det med hur det hade varit om det inte var en släkting utan bara en bekant. Lämpligt umgänge? Nej du...
Och påminn folk om att låsa! Var på vakt vid dörren när det kommer folk, fråga när de kommer in om de låst dörren, se till att alltid låsa själva också. Hon. Ska. Inte. In.
Jättetrist att behöva låsa in sig men du behöver inte ha fördraget tycker jag. Hon ska inte diktera era liv på det sättet.
Du och din sambo verkar iaf vara på samma linje och det är jättebra! Var beredd på att det kanske inte löser sig, hon kanske inte alls inser att hon måste ha hjälp eller så vägrar hon ändå pga stolthet osv. Andra släktingar kan börja ifrågasätta osv och då får ni vara starka! Påpeka gärna det där jag skrev om alkisar, då brukar folk fatta till slut. Dessutom, worst case om hon är onykter kring barnen? Hon kanske tappar ett av dem, hon kanske snubblar och ramlar över dem, hon kanske välter omkull något som går i tusen bitar på golvet? Ingen överhängande risk så klart men ändå. Och i vilket fall, är det där ett beteende man vill utsätta sina barn för? Nej!