• Anonym (tray)

Pupillvidgande droppar, effekt...

Var till ögonläkare igår eftermiddag och gjorde undersökning på ögonen (duh!) och fick då ögondroppar som vidgar pupillerna. Blev extremt ljuskänslig och suddigt närseende som följd (vilket jag varnats för).

Var trött och slut därefter. I morse satt effekten fortfarande i och nu, över ett dygn senare är pupillerna fortfarande vidgade. Lyst med lampa i ögonen och min sambo ser att det fortfarande är lika vida.

Nån som har erfarenhet av såna droppar? Borde väl avta kan jag tycka, annars lär det ju va nå fel???

• Svar på tråden Pupillvidgande droppar, effekt...
  • LaFontaine

Ja, för de flesta avtar det inom ett par timmar. Min sambo är lika vidgad efter ett dygn innan det långsamt avtar.

• Anonym (tray)
    LaFontaine skrev 2018-04-18 17:36:37 följande:

Ja, för de flesta avtar det inom ett par timmar. Min sambo är lika vidgad efter ett dygn innan det långsamt avtar.

Jag orkar fokusera ögonen lite mer nu, igår kunde jag inte läsa en bok ens en gång. Men känns liksom olustigt. Är ju sol och klart ute och just nu känns det som vår svaga hallampa får det att se ut som att man satt ute i trädgården på sommaren.
Svar på tråden Pupillvidgande droppar, effekt...