Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Hjälp mig förstå test efter MF

Är du helt säker på att du fick mf? Har du gjort vul/ul för att få det bekräftat? Vilken vecka var du i?

Om du är helt säker på att det var mf och du vet att du inte har haft äl är det nog så att du har hcg kvar i kroppen. Därför får du positivt graviditetstest och eftersom äl-test kan reagera på hcg blir även det positivt. Det kan tyvärr ta lång tid för kroppen att gå tillbaka till det normala efter ett mf.

Jag fick också mf den 1/4 och var då i början av v 7. Embryot och en massa klumpar kom ut samma kväll/natt och dagen efter gjorde jag vul som visade att livmodern var tom med en tunn slemhinna. Blödde i fem dagar till (mindre och mindre för varje dag). Jag testade med gravtest varannan dag efter jag började blöda och den 10/4 var det helt negativt. Samma dag började jag få äl-känningar (smärta i magen) och den 12/4 fick jag positivt äl-test. Utöver testen använder jag NC och den 13/4 hade jag äl.

Jag fick mf i v 7 för två år sedan också och då var allt mycket mer utdraget. Jag blödde fler dagar än nu (men inte så mycket på en gång), gravtesten var positiva i två veckor efter jag slutat blöda och jag fick ingen äl innan första mensen efter mf kom.

• Anonym (K)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-04-19 22:03:21 följande:

Tack för ditt svar! Jag åkte in då jag hade kraftiga smärtor i magen och de var oroliga för utomkvedshavandeskap. När de gjorde vul så kunde de inte ?se en graviditet? som hon sa. Och hon sa då att det var ett missfall då även testerna visade att mina hcg hormoner var låga.. Skönt att det gick snabbt för dig denna gången.

Okej. Då är det säkert hcg kvar i kroppen helt enkelt. Jag håller tummarna för att du snart får negativt och att äl kommer igång snabbt efter det! <3
Svar på tråden Hjälp mig förstå test efter MF