• Anonym (förstår inte)

Hur kan han älska mig när han vill att jag ska ligga med andra?

Min sambo (vi har varit tillsammans i många år) "öppnade upp" vårat förhållande för ca ett år sen. Sen dess har vi varit med andra, tillsammans. Både par och andra enstaka tjejer och killar. Personligen hatar jag när han är med andra tjejer. Det har inte hänt på ett tag. Men han bjuder ofta in andra killar.

Speciellt när han har druckit (vilket är för det mesta när han inte jobbar) så vill han att jag ska ligga med andra. Vi kan inte ha sex alls utan att det tas upp. Han undrar vem jag har legat med på jobbet. Jag har försökt hitta på och då blir han jättearg när jag sedan säger att det var påhitt. Så jag säger sanningen att jag inte varit med någon. Då blir han helt avtänd och vill inte ligga med mig alls. 

Jag har varit inne och snokat på vilka porrsidor han tittar på (det låter hemskt, men vill veta vad JAG kan göra för att han ska tycka att jag är sexig!) Han tittar på saker som "wife caught cheating" eller likande grejer. 

Jag vet inte vad jag ska göra. Det verkar helt klart som att han tänder på detta men ... det gör inte jag! Jag vill bli ÄLSKAD! Jag vill att han ska tycka att JAG är snygg och het och vilja ligga med MIG. Inte prata om när jag har legat med nån annan eller vilken jävla hora/slyna jag är hela tiden. 

Jag har försökt prata om det här, frågat om han verkligen vill att jag ska skaffa en älskare typ, då säger han nej han vill inte att jag ska det men han vill inte stoppa mig om JAG vill? 

Jag förstår verkligen inte. För jag kan inte tro att han verkligen älskar mig om han vill detta. En annan sak att vi leker med andra tillsammans, men att han vill att jag ska vara men andra ensam? Det känns inte som kärlek?

Älskar han mig inte längre? Tänder han inte på mig?

• Svar på tråden Hur kan han älska mig när han vill att jag ska ligga med andra?
  • Anonym (Ccc)

Ni verkar ha helt olika syn på sexualitet och vad ni tänder på.

Du gör ju saker du egentligen inte vill för hans skull, för att han ska gilla dig mer och BARA välja dig framöver. Det kommer knappast ske eftersom han öppnat dörren till helt andra saker som tänder honom. Och du har ju okejat det. Det verkar råda en obalans pga att du inte vågat vara tydlig med hur du tänker och känner.

Men han då... Behöver inte handla om hurvuvda han älskar dig eller inte. Frågan är om han respekterar dig? Har du sagt till honom hur du känner? Eller tror han att du vill samma som honom? Här tror jag på att vara tydlig!

Jag skulle vara väldigt ledsen om jag kände att min och partnerns sexliv går åt helt olika håll. För mig är det början till slutet.

Man ska aldrig ställa upp på saker man mår dåligt över när det gäller sex. Det är otroligt destruktivt.

• Anonym (A)
    Anonym (Ccc) skrev 2018-04-21 11:39:53 följande:
    Ni verkar ha helt olika syn på sexualitet och vad ni tänder på.
    Du gör ju saker du egentligen inte vill för hans skull, för att han ska gilla dig mer och BARA välja dig framöver. Det kommer knappast ske eftersom han öppnat dörren till helt andra saker som tänder honom. Och du har ju okejat det. Det verkar råda en obalans pga att du inte vågat vara tydlig med hur du tänker och känner.

Men han då... Behöver inte handla om hurvuvda han älskar dig eller inte. Frågan är om han respekterar dig? Har du sagt till honom hur du känner? Eller tror han att du vill samma som honom? Här tror jag på att vara tydlig!

Jag skulle vara väldigt ledsen om jag kände att min och partnerns sexliv går åt helt olika håll. För mig är det början till slutet.

Man ska aldrig ställa upp på saker man mår dåligt över när det gäller sex. Det är otroligt destruktivt.
    Håller med
  • MrMister82

Låter som han utvecklat en fixering och nu måste flytta gränsen hela tiden. Som ett beroende.

Börja säga nej och sätt upp gränser för dig själv. Gör inte våld på dig själv för att vara till lags. Det tycks bara sabotera hans respekt för dig.

Det funkar för vissa men generellt så verkar kvinnan till sist lämna män som vill dela henne med andra för det upplevs som omanligt och undergivet.

• Anonym (guld)

Kanske inte hjälper dig när du inte upplever det positivt, men hade ju varit helt underbart om ens kille tände på detta! Du får ligga med andra och han tänder på det.. guldläge...

Är väl nåt han tänder på helt enkelt, en fantasi, har väl inget med hans kärlek till dig att göra. 

• Anonym (Guldläge)

Guldläge. Pm mig så kan jag förklara mer.

• Anonym (Anonym)

Jag skulle också se det som slutetpå vårat förhållande. Båda skall ju känna att de mår bra över det. Gör man inte det skall man nog sära på sig.

Man mår inte bra och tillslut går man sönder inombords om man måste ligga med en massa andra bara för att göra ens partner glad.

Svar på tråden Hur kan han älska mig när han vill att jag ska ligga med andra?