• erikaae

    Britax smile 2 vs. Britax go big 2

    Hej!

    Jag väntar mitt första barn och har nu börjar fundera på vilken barnvagn (med både liggdel och sittdel) vi ska satsa på. De vi väljer mellan är Britax smile 2 och Britax go big 2. Vi bor på landet men vill ändå ha en smidig vagn som går bra att köra på grusvägar och i lite snö. Jag tycker britax smile 2 verkar vara bra för att barnet sitter så högt i den och för att den har lufthjul + att den är billigare. Men så tycker jag britax go big har mycket bättre gung och känns lite stabilare + att den har längre ryggstöd i sittdelen. Den finns också i en jättefin färg som inte smile 2 har (grey melange).

    Har någon erfarenhet av dessa två vagnar? Vilken passar bättre på landet? Vilka fördelar/nackdelar finns det med vardera?

  • Svar på tråden Britax smile 2 vs. Britax go big 2
  • Jsv17

    Jag har britax smile 2 och är jättenöjd med den.

    Vi bor inte på landet men mina föräldrar gör det och vi är där flera ggr i veckan och vagnen går bra på grusväg, då låser jag fast hjulen så gillar den funktionen att man har svängbara hjul som är smidigare överallt annars men ändå kan låsa dem, vilket är bättre i lite terräng och på grusväg.

    Smidigare att fälla ihop än gobig så därför vi valde den få vi åker mkt bil.


    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden Britax smile 2 vs. Britax go big 2