• Herrman Hedning

6 av 10 Svenskar är Rasister

På radion idag rapporteras att den bruna högern satt sina klor djupt in hos väljarna och fler än hälften 6 av 10 känner sig osäkra om Sverige ska vara ett fortsatt öppet land med integration kopplat till internationell samverkan och folkrätt. Som Socialdemokrat blir jag bestört. Men än är det långt till val. Ett parti har hitills fått verka ostört och kunnat förgiftat retoriken med sina bruna påhopp. Ett parti från den yttersta högerkanten med ursprung inom högerextremismen och nazism och antihumanism.

• Svar på tråden 6 av 10 Svenskar är Rasister
  • BeautifulLiz
    Herrman Hedning skrev 2018-04-21 18:09:17 följande:

På radion idag rapporteras att den bruna högern satt sina klor djupt in hos väljarna och fler än hälften 6 av 10 känner sig osäkra om Sverige ska vara ett fortsatt öppet land med integration kopplat till internationell samverkan och folkrätt. Som Socialdemokrat blir jag bestört. Men än är det långt till val. Ett parti har hitills fått verka ostört och kunnat förgiftat retoriken med sina bruna påhopp. Ett parti från den yttersta högerkanten med ursprung inom högerextremismen och nazism och antihumanism.

Man behöver nödvändigtvis inte vara rasist för att man fått nog av den ansvarslösa invandringspolitik som förts. Min röst går definitivt till SD i år.
  • Teady111

Rasbiologiska Institutet? Har du hört talas om det? Om inte så var det Socialdemokraterna som instiftade det.

Socialdemokratiska regeringen samarbetade med natzi-Tyskland. De transporterade bland annat Hitlersoldater på svenska järnvägar.

Så svar JA - Du bör vara bestört över ditt "parti".
  • CarinaL26

Nu gör du det väldigt lätt för dig. Att vara rasist är inte samma sak som att vara kritisk mot den immigrations och migrationspolitik som förs. Att SD haft sådana framgångar är inte SDs fel, tyvärr. Det är resten av partiernas fel som inte tagit problem på allvar. Nu börjar de flesta partier inse att den förda politiken inte hållit och att förändringar krävs. Även sossarna. Det har inte ett dugg med rasism att göra.

• Jumanjii

På radion sa dem det..

Ja men då så, om dem sa det på radion så är det ju så Skål

Lägger definitift min röst på SD och har gjort det de senaste två valen också. Är inte ens lite rasistisk..

Fast det är klart, om radiopratarna hävdar att jag är det, då är jag ju det..

• Pr0nographic

Jag kommer förmodligen rösta på dom också. Då har jag dessutom en unge som är mulatt.

Jag tycker definitivt att invandringspolitiken har spårat och jag känner mig inte alls trygg i Sverige vi lever i idag.

Sen är det nog många som missförstått sig på rasism och nazism. Man är inte rasist om man röstar på sd, dessutom så var hitler inte rasist heller då han samarbetade med Japan, åkte regelbundet till Asien och såg upp till den indiska kulturen. Dessutom var det inte pga hitlers vägnar judarna gasades ihjäl heller, det kan ni skylla på himmler som började gasa ihjäl dom med bilavgaser utan någon som helst vink på hur det skulle skes. En anledning till varför vissa i ss positionen avrättades.

Sen är det inte heller många som vet att Sverige hade koncentrationsläger också som revs kort efter krigets slut.

Det skrämmer mig lite hur dåligt folk har det kunskapsmässigt.

Jag älskar mitt land, jag vill att vi tar hand om våra egna först, jag vill leva säkert, jag är inte rasist, jag är inte nazist, jag trivs inte som läget är idag.

Det är okej att vara vit och stolt utan att bli kallad för saker man inte är.

Jag hatar ingen pga deras ursprung men jag är riktigt religionsfientlig och religion har skapat mer kaos än vad ni anar.

• Nimzay

Hej jag är en rasist, och det var ju tråkigt Herman om du blir bestört på grund av migFörvånad{#emotions_dlg.djavulsk}

För egen del blir jag i så fall snarare bestört av Socialdemokraterna, får många de riktigt många röster i valet i höst då blir jag riktigt rädd...

• gabi1969

13 dec 1989. Luciabeslutet. Ingvar Carlssons regering stängde gränserna. Mycket likt vad SD vill idag. Var S rasister 1989???? SLUTA kalla människor rasister.

Jag frågar mig om det inte är normalt att vara rasist. Mitt folk är svenskarna och de invandrare som anpassat sig och som vill leva med och som oss.

Alla andra ser jag som ett hot. Jag har sett hur Sverige förändrats de sista 20-25 åren. Jag gillar INTE det nya Sverige. Jag röstar blankt.

• K Kalle

Man behöver inte vara rasist för att man är skeptisk till invandring.
  • K Kalle
    gabi1969 skrev 2018-04-23 07:32:33 följande:

13 dec 1989. Luciabeslutet. Ingvar Carlssons regering stängde gränserna. Mycket likt vad SD vill idag. Var S rasister 1989???? SLUTA kalla människor rasister.

Jag frågar mig om det inte är normalt att vara rasist. Mitt folk är svenskarna och de invandrare som anpassat sig och som vill leva med och som oss.

Alla andra ser jag som ett hot. Jag har sett hur Sverige förändrats de sista 20-25 åren. Jag gillar INTE det nya Sverige. Jag röstar blankt.

S hade gjort samma sak tidigt under hösten 2015 om de inte regerat med MP.
  • K Kalle
    Pr0nographic skrev 2018-04-21 20:07:26 följande:

Jag kommer förmodligen rösta på dom också. Då har jag dessutom en unge som är mulatt.

Jag tycker definitivt att invandringspolitiken har spårat och jag känner mig inte alls trygg i Sverige vi lever i idag.

Sen är det nog många som missförstått sig på rasism och nazism. Man är inte rasist om man röstar på sd, dessutom så var hitler inte rasist heller då han samarbetade med Japan, åkte regelbundet till Asien och såg upp till den indiska kulturen. Dessutom var det inte pga hitlers vägnar judarna gasades ihjäl heller, det kan ni skylla på himmler som började gasa ihjäl dom med bilavgaser utan någon som helst vink på hur det skulle skes. En anledning till varför vissa i ss positionen avrättades.

Sen är det inte heller många som vet att Sverige hade koncentrationsläger också som revs kort efter krigets slut.

Det skrämmer mig lite hur dåligt folk har det kunskapsmässigt.

Jag älskar mitt land, jag vill att vi tar hand om våra egna först, jag vill leva säkert, jag är inte rasist, jag är inte nazist, jag trivs inte som läget är idag.

Det är okej att vara vit och stolt utan att bli kallad för saker man inte är.

Jag hatar ingen pga deras ursprung men jag är riktigt religionsfientlig och religion har skapat mer kaos än vad ni anar.

Eh. Klart att Hitler var rasist. Han var ju själva urtypen, dvs en person som 1) anser att det finns olika raser och 2) att dessa är olika bra. Han ansåg att den sk ariska rasen var överlägsen och att judar mfl var undermänniskor 0 han var superrasist!
Svar på tråden 6 av 10 Svenskar är Rasister