Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Sambo beter sig skumt

Jag har varit med om det.

Tyvärr flera gånger.

Han är otrogen. 100 %

• Anonym (Anna)

Ta ut hans hemnyckel ur nyckelknippan och när han går hemifrån och sen kommer tillbaka kan han inte komma in genom dörren. Då ska du se att han kryper till korset. Dröjer max 2 dagar innan han erkänner. Är han en envis jäkel kan det ju dröja lite längre.

Funkar också att lägga in en luten gps i bilen.Som en liten "tag". Men om det ändå är slut kanske man inte vill lägga pengar på det.

• Anonym (Anna)
    Anonym (?) skrev 2018-04-22 01:11:45 följande:

Ts kan väl lägga sin egen telefon i bilen och sedan använda "hitta min telefon" från datorn för att kolla var han "barnkör bilen"?

Och hur hade du tänkt att hon ska få tillbaka mobilen om hon inte släpper in honom genom dörren?
  • Anonym (Anna)
    Anonym (?) skrev 2018-04-22 01:25:47 följande:

Självklart måste hon släppa in honom i hans hem, något annat är inte lagligt.

Det beror faktiskt på hur de har boendet.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (M) skrev 2018-04-22 01:31:40 följande:

Faktiskt inte. Man får inte slänga ut sin sambo hur som helst, oavsett vem som äger boendet eller vem boendet står på.

"

Är det så att ena partnern bott i hyresrätten sedan tidigare och den andre partnern flyttat in utgör inte detta samboegendom och är därmed ingen gemensam bostad. Då har den som står på kontraktet i regel rätt att "kasta ut" den andra.

"
  • Anonym (Anna)
    Anonym (M) skrev 2018-04-22 20:53:33 följande:

Står du inte ens folkbokförd på adressen? Som sagt, man kan inte bara kasta ut en sambo hursomhelst. Normalt gäller 3 månaders uppsägningstid

För övrigt, fy fan vad äckligt beteende att han säger så.

"

Är det så att ena partnern bott i hyresrätten sedan tidigare och den andre partnern flyttat in utgör inte detta samboegendom och är därmed ingen gemensam bostad. Då har den som står på kontraktet i regel rätt att "kasta ut" den andra.

"

Saxat från fråga juristen
  • Anonym (Anna)
    Anonym (M) skrev 2018-04-22 23:48:55 följande:

Men alltså... ja, är det inte samboegendom så har den ena partnern rätt till boendet och kan därmed kasta ut den andra. Det är inte vad jag skrev om. Jag skrev att man inte kan kasta ut någon hur som helst, uppsägningstid gäller fortfarande. Normalt 3 månader. Det betyder att, om man använder exemplet du citerat, så kan den ena kasta ut den andra - men inte omgående som du föreslog från början genom att ta deras nyckel (eller byta lås eller vad som). Utkastning kan ske först efter uppsägningstiden.

Det kände jag inte till. Men jag hittade det snabbt på samma sida. Där står även att det måste ske skriftligen. Fast skriftligt sker nog sällan och nog bara mellan de som inte blir av med sambon.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Op) skrev 2018-04-24 15:26:30 följande:

Visade honom tråden och han bad mig börja packa för jag får inte bo där längre. Jag har ju gjort fel som skriver sånt här på internet. Någon som har något tips o råd till han för framtiden kan ju skriva det här då han fortfarande fullt ut tror att han inte gör fel utan det är jag. Juste ja. Han tackade mig sååå mycket för JAG förstört hans dag och kvällen. Hahahah alltså??? Någon som kan ge honom lite visdom?

Han kan inte slänga ut dig. Sambolagen. Tre månaders uppsägningstid. Kanske nåt mer.

Läs på Lawline. Där står mycket. Svensk författningssamling (=Lagen) kan vara svår att läsa.

Här står lite okvalificerade funderingar:

www.familjeliv.se/forum/thread/78626742-kan-man-fa-boendet
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Op) skrev 2018-05-05 17:58:18 följande:

Glömde bort lösenordet men har tillbaka det nu.

Känner mig svag och osäker över allt :( fått höra att jag är lat som aldrig gör något....jag städar här hemma o lagar mat m.m men ibland är barnens leksaker lite överallt trots att jag plockat undan dem 7gånger - så dras de ju fram ändå i hela huset som ni kanske själva vet.... jag orkar inte hela tiden ta upp varje leksak för att sedan se den på samma ställe igen efter 1 minut och det gör han förbannad....

Jag har sagt att de blir stökigt med leksaker när man har barn och han tillåter INTE det. Han vill inte att något ska synas öht för då har jag ?misslyckats med det lilla jag behöver göra?.

Jag är hemma med barn just nu och han jobbar. Han har för ett tag sen fått jobbet han velat ha sååå länge. Tjänar bra och trivs. Mitt jobb enligt han är att göra allting kliniskt rent 24/7 och ha hand om barnen SJÄLV 24/7. Han säger att även om han kmr hem från jobbet så behöver han 1. Inte hjälpa till något alls hemma 2. Inte Umgås/hjälpa med barn.

Han jobbar olika tider och när han väl slutar kommer han hem och sitter vid datorn tills han ska sova, helst äter han vid datorn också.

Han vill aldrig gå ifrån datorn till mig och barn för det är tråkigt säger han... säger man ens så till sin familj?

Han smsar mig flera ggr om dagen från jobbet o frågar om jag gjort alla sysslor jag ska göra t.ex. ?har du fixat tvätttmaskinen? Jag vill inte se att det är något gammalt tvätt där?

Har du gjort diskmaskinen? Ser jag att det är disk framme kommer jag blir arg?

Känns som han är chef över mig eller nåt..

Idag kastade han maten på vardagsrumsbordet och golvet så det stänkte överallt tillochmed på tvn. Sen vadå jag han städa upp och då sa han att jag får göra det för det är mitt jobb men jag är ju så dålig på mitt jobb så det blir ju ingen skillnad ifall han slänger mat på golvet för det är lika fult ändå.... vad är fel....

Men varför stannar du?

Hellre leva på socialbidrag en tid tills man får jobb än leva med en sån idiot
Svar på tråden Sambo beter sig skumt