• molly50

Sambo beter sig skumt

Anonym (Op) skrev 2018-04-22 20:00:08 följande:
    Alltså, jag vet att signalerna är där men vad som får mig att tveka är pga hur han reagerar. Jag känner mig förvirrad över mina egna tankar när han får det att framstå som att detta är mitt fel bara och att det är jag som gjort något fel, inte han.

T.ex - det är inte fel av han att han ljög och dolde om sitt ex utan det är JAG som är ?the bad Guy? för jag inte godtog att han inte ville visa vad som stod på när jag kände att något var fel. Då blir jag osäker. Jag kan inte förstå hur han kan först ljuga och dölja och sen när jag kommer på han så vänder han det till mitt fel. Vad har jag gjort för fel ens som aldrig ens snokat igenom hans saker förutom nu, en gång, pga magkänsla och att han visade att något ej stod rätt till.. jag som partner har väl rätt till sanningen så man kan bryta och sluta slösa tid på en person som ändå inte kan behandla min tillit med respekt.
    Oavsett vad han döljer (för det är ju uppenbart att han döljer något) så är hans reaktioner inte ok.
    Han har ingen rätt att försöka lägga över skulden på dig när det är han som döljer något.
    Det är han som gör fel. Inte du.
    Men han är nog livrädd för att bli avslöjad.
    Och detta är ett typiskt beteende för någon som är otrogen.
    De försöker lägga över skulden på sin partner för att försöka rättfärdiga sig själv och sina handlingar.
    Har du pratat med hans ex och fått höra hennes version av det hela?
    Annars,som någon skrev,så kan du ju lägga mobilen i hans bil och spåra honom.
    Eller om du har en vän som kan följa efter honom.
    Du måste skaffa bevis.
    Sen kan han försöka ljuga sig blå hur mycket han vill.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Op) skrev 2018-04-24 13:01:41 följande:
    Har försökt men han LOOOOOOVAAAR att han inte gjort något osv osv. Sen är han irriterad för jag är ?långdraget sur? över en ?skitsak? haha? Jag tycker nästan synd om han för han tror att jag är så dum att jag inte förstår eller vet något. Antar han inte är vuxen nog för att binda sig ännu.

Hans telefon innehåller bara hans ex, sökhistorik på endast nakna kvinnor 24/7 enligt tidstämpeln och massa annat skit.

Ah, Justja, för ett år sedan hittade jag en blogg som han ägde (sökte inte ens efter han utan den kom upp på nån lista och kände igen namnet) där han hade bilder på helnakna kvinnor och bad sina läsare om nudes :)). Men han gick seriöst in o blogga där VARJE gång han gick på toa, mitt i natten, mitt under MIDDAGEN!!! Och när höggravida jag fick gå och jobba fastän jag kräktes 10ggr per dag. Japp då satt han hemma med sin lilla grej och bad andra tjejer om nudes.
    Fortsätt sätta hårt mot hårt.
    Säg att du inte tänker acceptera hans dåliga förklaringar när du vet att han ljuger för dig.
    För hans lögner ÄR så usla att ingen människa vid sina sinnens fulla bruk kan köpa dem.
    Säg att om han fortsätter ljuga så kommer du att lämna honom.
    Det är det valet han har.

Så ni har barn tillsammans?
    Då är ju hans beteende,om möjligt,ännu värre.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Op) skrev 2018-04-24 13:53:07 följande:
    Jag tycker det låter idiotiskt sen kör han igång med att föra över skulden på mig och sen tror jag att det är jag som gjort fel bara. Det känns väl bara så jobbigt psykiskt att man gett så mycket, 100% ärlighet och hela det paketet och sen tro att man ska få sånt tillbaka... man hoppas och hoppas... att saker ska förändras, sen har jag ingen familj tyvärr på sidan om.. det är ensamt och kanske det gör de hela lite jobbigare.

Finns det verkligen människor där ute som ändå är likasinnade? Är det någon här som har en sådan partner? Min dröm är ju ändå att få vara med någon som t.ex verkligen kan vara ärlig om allt, kunna varandras lösenord (kanske) och ändå inte snoka i varandras saker för man känner sån tillit till varann och ger varandra sådan respekt man själv vill ha, inte behandla förhållandet som ett fängelse. Att bara få känna att jag inte behöver oroa mig att något dolts, eller är fel. Och dyker det upp något efter vägen så pratar man ut om det och löser det så gott det går.
    Vad hade du själv gett för råd till en vän som var i samma situation som du?
    Hade du gett rådet att stanna eller gå?
    Att han skyller på dig är typiskt för otrogna.
    Och även om du skulle lyckas avslöja honom så skulle han säkerligen fortsätta skyla på dig.
    Att du ger honom för lite sex,jobbar för mycket etc.
    Jag blev själv bedragen av ett ex.
    Trots att jag hittade brev och han fick telefonsamtal från tjejen (som jag råkade svara på några gånger) så fortsatte han blåneka.
    Sen fick jag veta att han sovit över hos henne.
    När jag konfronterade honom med det så var allt mitt fel.
    Jag hade snokat i hans brev,jag hade varit otrogen osv.
    (Inget av detta stämde)
    Men jag accepterade inte hans skitsnack.
    Och det tycker jag inte att du ska göra heller.
    Du förtjänar så mycket bättre än en lögnaktig skitstövel som inte respekterar dig för fem öre.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Op) skrev 2018-04-24 15:26:30 följande:
    Anonym (Göran) skrev 2018-04-24 15:02:05 följande:

Jag tror att om man börjar tvivla, har huvudet fullt med frågor och tvivel och om detta upprepar sig är det dags att bryta upp. Han kör med klassiska trix för att flytta över focus och göra dig osäker. DUMPA HONOM NU INNAN HAN SÅRAR DIG ÄNNU MER!!!

Visade honom tråden och han bad mig börja packa för jag får inte bo där längre. Jag har ju gjort fel som skriver sånt här på internet. Någon som har något tips o råd till han för framtiden kan ju skriva det här då han fortfarande fullt ut tror att han inte gör fel utan det är jag. Juste ja. Han tackade mig sååå mycket för JAG förstört hans dag och kvällen. Hahahah alltså??? Någon som kan ge honom lite visdom?
    Och det säger väl allt om hur han är funtad.
    Det är alltså helt ok att han skapar bloggar där han söker efter nakenbilder och att han går bakom din rygg med sitt ex och sen har mage att ljuga dig rakt upp i ansiktet om det och lägga över all skuld på dig?
    Men du får inte prata av dig om det med någon?
    Jag tycker,ärligt talat,att du ska flytta ut nu.
    Då kanske han inser vad han förlorar.
    Om inte annat så får du en chans att träffa en riktig man.

Jag ska ge din sambo några väl valda ord.
    Du gör rätt som ber TS packa och flytta så hon kan få chansen att träffa någon som verkligen älskar henne för den hon är och som hon förtjänar.
    Du förtjänar henne inte!
    Och vad tror du att du lär ert/era barn med dina lögner?
    Att det är helt ok att bete sig som ett svin och sen bara ljuga sig ur det.
    Är det verkligen vad du vill att dina barn ska lära sig?
    Om du verkligen älskar TS och ert/era barn så var man nog att erkänna vad du sysslar med bakom deras rygg och visa att du verkligen ångrar dig.
    Annars är du inte värd luften du andas! 
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Op) skrev 2018-04-24 17:12:38 följande:
    Vi flyttade in tillsammans, han hade jobb men jag sökte så han fick stå på den , sen har vi aldrig ändrat så jag också står på den, om det nu går... han påstår iaf att han har all makt att kasta ut mig för jag står ju inte på den och bla bla bla. Hotar att kasta ut mig mitt i natten och skit.
    Jag tycker du ska prata med företaget ni hyr av.
    Mitt ex hotade också med att kasta ut mig när jag avslöjat hans otrohet.
    Nu stod visserligen jag också på kontraktet.
    Men när jag pratade med hyresvärden så fick jag veta att om han kastade ut mig eller ställde mina saker i trapphuset,som han hotade med,så skulle jag kunna polisanmäla honom.
    Han krävde dessutom att jag skulle fortsätta betala halva hyran när jag hade flyttat ut.
    Vilket jag hindrade genom att dra med honom till hyresvärden genom att skriva av mig från kontraktet.
    Är ni sambo så borde han inte ha rätten att kasta ut dig,enligt sambolagen.
    Men,som sagt,prata med hyresvärden imorgon.
    Har ni barn så borde dessutom den som har mest behov av bostaden få bo kvar.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Op) skrev 2018-04-24 13:53:07 följande:
    Finns det verkligen människor där ute som ändå är likasinnade? Är det någon här som har en sådan partner? Min dröm är ju ändå att få vara med någon som t.ex verkligen kan vara ärlig om allt, kunna varandras lösenord (kanske) och ändå inte snoka i varandras saker för man känner sån tillit till varann och ger varandra sådan respekt man själv vill ha, inte behandla förhållandet som ett fängelse. Att bara få känna att jag inte behöver oroa mig att något dolts, eller är fel. Och dyker det upp något efter vägen så pratar man ut om det och löser det så gott det går.
    Ja,de finns.
    Min man och jag är sådana.
    Vi har inga hemligheter för varandra och har inga problem med att ge varandra lösen osv.
    Det betyder inte att vi snokar i varandras telefoner eller datorer för det.
    Vi är bara öppna mot varandra.
    Och skulle det vara något som någon av oss känner oss osäkra på så kan vi prata om det. Utan problem.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Op) skrev 2018-05-05 17:58:18 följande:

Glömde bort lösenordet men har tillbaka det nu.

Känner mig svag och osäker över allt :( fått höra att jag är lat som aldrig gör något....jag städar här hemma o lagar mat m.m men ibland är barnens leksaker lite överallt trots att jag plockat undan dem 7gånger - så dras de ju fram ändå i hela huset som ni kanske själva vet.... jag orkar inte hela tiden ta upp varje leksak för att sedan se den på samma ställe igen efter 1 minut och det gör han förbannad....

Jag har sagt att de blir stökigt med leksaker när man har barn och han tillåter INTE det. Han vill inte att något ska synas öht för då har jag ?misslyckats med det lilla jag behöver göra?.

Jag är hemma med barn just nu och han jobbar. Han har för ett tag sen fått jobbet han velat ha sååå länge. Tjänar bra och trivs. Mitt jobb enligt han är att göra allting kliniskt rent 24/7 och ha hand om barnen SJÄLV 24/7. Han säger att även om han kmr hem från jobbet så behöver han 1. Inte hjälpa till något alls hemma 2. Inte Umgås/hjälpa med barn.

Han jobbar olika tider och när han väl slutar kommer han hem och sitter vid datorn tills han ska sova, helst äter han vid datorn också.

Han vill aldrig gå ifrån datorn till mig och barn för det är tråkigt säger han... säger man ens så till sin familj?

Han smsar mig flera ggr om dagen från jobbet o frågar om jag gjort alla sysslor jag ska göra t.ex. ?har du fixat tvätttmaskinen? Jag vill inte se att det är något gammalt tvätt där?

Har du gjort diskmaskinen? Ser jag att det är disk framme kommer jag blir arg?

Känns som han är chef över mig eller nåt..

Idag kastade han maten på vardagsrumsbordet och golvet så det stänkte överallt tillochmed på tvn. Sen vadå jag han städa upp och då sa han att jag får göra det för det är mitt jobb men jag är ju så dålig på mitt jobb så det blir ju ingen skillnad ifall han slänger mat på golvet för det är lika fult ändå.... vad är fel....

Felet är att du stannar kvar hos honom.
    Om jag vore som du så skulle jag ta barnen med mig och dra så fort jag kan.
    Han verkar ändå inte visa något intresse varken för dem eller för dig.
    Tills du har fått tag på något annat boende så sluta göra allt åt honom. Han är en förvuxen barnunge som försöker ha kontroll över dig.
    Varningsklockorna ringer!
    Så dumpa idioten och ta barnen med dig är mitt råd.
    Både du och barnen förtjänar bättre än så.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (n) skrev 2018-05-05 19:57:22 följande:

Kolla med kommunen! Jag tror att de brukar erbjuda familjeterapi.
    Kommunen har gratis familjerådgivning. Och dit kan du även gå själv.
    Kyrkan finns också.
    Och kvinnojouren kan kanske hjälpa dig.
    Du måste få hjälp att ta dig därifrån.
    Han är inte bra varken för sig eller barnen.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Op) skrev 2018-05-05 18:46:51 följande:
    Han säger att jag är ingenting utan han.. och att jag blir ett socfall utan honom... fan känner mig skitdålig o rädd för att ta beslut för han klankar ner allting runt mig

Han projicerar sina egna tankar på dig.
    Det är han som inte är något utan dig och barnen.
    Så lämna honom medans tider är.
    Det kan börja med att han försöker trycka ner dig psykiskt.
    Sen övergår det i fysiskt våld.
    Jag har själv varit med om det.
    Så gå innan det hinner gå så långt. Och ta barnen med dig.
    Du borde också fundera på att ansöka om ensam vårdnad.

Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Något bättre) skrev 2018-05-08 22:29:24 följande:
    Definitivt söka vårdnad! Han låter inte som någon människa jag skulle vilja ha nära mina barn.

Undrar hur det går för dig TS? Hoppas du är på väg i rätt riktning.
    Ja,det tycker jag med.
    Han är inte en person jag skulle vilja ha i närheten av mina barn heller så jag hade ansökt om ensam vårdnad om jag hade varit i TS situation.
    Carpe Diem
Svar på tråden Sambo beter sig skumt